Brukerne er i Norge. Økning i hastighet er ønsket. Vil det i det hele tatt ha noen effekt?Det avhenger vel i stor grad av hvor dine besøkende befinner seg og hva du ønsker å oppnå . Ett er jo å øke hastigheten, noe annet er å redusere belastningen på serveren.
Nyttige TipsHvis du har mye statisk innhold, f.eks. store filer til nedlasting, vil du jo slippe å belaste serveren med dette, hvis du bruker et CDN.
Ellers tror jeg det er vanskelig å si noe konkret, uten å vite mer om hvilken type innhold det er du har på siten. Er det mye statisk eller dynamisk innhold? Mye streaming? Mye innhold som endres ofte?
MaxCDN har ikke POP i Norge eller Sverige, bare peering partnere. Har du vurdert CDN77 ennå?Jeg har sjekket litt rundt MaxCDN, men finner ikke informasjon om det er noe å hente på bruk av dette når server allerede står i Norge.
Hvis jeg er riktig, går internett-tilkoblinger fra Norge til Sverige først, deretter til andre land.
Ikke alle tilkoblinger. Det er andre punkter til Danmark, Island og UK, tror jeg, men mye kommersielle trafikk går via Sverige.Noen som vet noe mer om dette? Som kan bekrefte eller avkrefte om det er riktig?