Masseutsendelse av pressemeldinger - effektivt?

Skal straks slippe et par pressemeldinger og jeg ønsker å få mest mulig ut av det. Ser for meg at det er lett å drukne i mengden, men samtidig var det jo det der med volum - Get2Press.no virker interessant, så er det noen som har erfaringer med denne tjenesten?

Planen min var i utgangspunktet å sende mail direkte til journalister som skriver om temaer relatert til det jeg jobber med, men om det er verdt å bruke penger på Get2Press kunne jeg ha vurdert det og.

Tanker eller innspill?

Blir vel å sende meldingene rett til journalister, vil jeg tro. Har enda ikke fått ut fingern pga andre prosjekter, men skal til å skrive og sende den nå.

Hva kan jeg egentlig forvente av en slik? Selvsagt, det avhenger jo av hvor bra den er skrevet, nisje osv osv, men kan noen dele sin opplevelse av bruken av pressemeldinger? Kunne vært interessant å lese.

Evensmo

Medlem
Ikke alltid like lett å få mediene på ”kroken”, men om man sender noe ut til mange, blir det gjerne noen oppslag (særlig lokalaviser bruker pressemeldinger mye, er min erfaring). Det aller beste er dog å kontakte enkeltmedier/journalister, men det er langt mer tidkrevende og ender ofte i at det ikke blir noe av. Det er imidlertid verdt å spørre seg hvorfor man ønsker medieoppslag. I mange sammenhenger finnes det mer effektive måter å nå ut til sine målgrupper.

Mine tanker rundt ønsket om å få bred dekning i media er at tjenesten jeg leverer ikke har noen spesielle målgrupper, og kundene kommer fra alle tenkelige steder.

Har nevnt det før, så kan jo nevne det her og - firmaet mitt driver med dataredning fra flash-medier, og dette er jo av interesse for alt fra fotografer til lærere og stort sett alle andre som også bruker flash-lagring og har vært uheldig.

Tid har jeg plænti av, så er ikke noe pes å sende ut til enkeltmedier eller journalister. :)

Topp