Markedsføring av mitt nye fotogave konsept

andrebirk

Medlem
Hei,

Mitt navn er Øystein Bjerke, Jeg har startet et nytt konsept : fotogaven - Kunst men jeg har ingen erfaring med markedsføring.

Det er snart jul og da er dette en perfekt gave men det hjelper lite om ingen vet om det.

Det fotogaven handler om er å ta bilder av mennesker i svarthvitt som de kan gi bort i gave til familien sin eller kjæresten.

Kan dere være så snill å hjelpe meg? hvordan kan jeg vise dette fantastiske produktet frem til masse mennesker?

Setter veldig pris på det!

Mvh

Øystein Bjerke

Ser på facebook siden din at du allerede har fått god over 100 personer, om du kan greie å aktivisere disse hadde det gjort vært en begynnelse. Som det blir nevnt i andre trådet er konkurranser noe som kan skape en vis oppmerksomhet.

Når det kommer til nettsiden din blir jeg litt forvirret i forhold til hva man får når du man bestiller noe fra dere. Får man bilder som man kan gi i gave som en fysisk produkt eller er dette kun digitalt?

Det første jeg ville gjort er å få lagt inn en måte så folk lett kan bestille en time fra dere. Det hjelper ikke med kontaktskjema, det blir litt for "vanskelig" for mange. Det enkleste er at lage et skjema "Uforpliktene tilbud" eller noe i den stilen.

For akkurat dette produktet vil jeg tro at Groupon vil være perfekt, dilemmaet er selvfølgelig at de tar selv veldig godt betalt.

andrebirk

Medlem
Tusen takk for kjempe bra feedback! Man bestiller fotoshoot med en fotograf som tar svart hvitt bilder av deg eller din familie.. man får bildene digitalt på mail.

Har samerbeidet med sweetdeal.no bra konsept!:)

PIP

Medlem
Ta kontakt med alle familieforum, babyforum, foreldreforum og andre nettsider som tar for seg familie/barn. Gjør en avtale om at deres medlemmer får 10-15-20-25-30 %

Be de om å linke til både nettsiden deres og facebooksiden deres.

Jeg ville også, fra et markedsføringsperspektiv, tatt en revurdering på navnet "Fotogaven", det fenger ikke veldig... for meg iallefall. (Kan ha noen med helhetsinntrykket å gjøre) Jeg ville også brukt noen kroner på å kjøpe tjenester fra en som er dyktig på å skrive. Den forsideteksten selger heller ikke veldig bra. Spill mye mer på følelser, minner, familiebånd, kostbare øyeblikk osv... Jeg ville også derfor lagt ut flere bilder av barn, familie o.l. De nære verdiene som virkelig betyr noe. ;)

hansson

Langveisfarende
Hva med å øke potensiell avkastning ved å også tilby fotoprint på aluminiumsplater, postere, innrammede bilder, osv.? Her kan du enkelt samarbeide med leverandører av dette og ta en cut. Føles liksom for enkelt å sende fra dere verdiene på e-post uten å raffinere det bedre. Forøvrig enig med Pip om førsteinntrykket.

Topp