Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring av Bigbooking

Living Glad

Brukertittel
Hei,

jeg skal i gang å markedsføre Bigbooking - the free vacation booking engine - Bigbooking hvor feriehuseiere kan registrere seg gratis og bruke vårt utleiesystem til å leie ut feriehus uten å betale noen form for provisjon eller registreringskostnad. Fullstendig gratis :)

Jeg håper at dette blir godt mottatt av norske og andre hytte- og feriehuseiere.

Jeg ønsket å spørre alle dere som holder på med webmarkedsføring, hvilke kanaler anbefaler dere at jeg bruker og hvilke metoder for å få flest mulig inn og bruke systemet?

Setter stor pris på tilbakemelding.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Målgruppen er altså: feriehuseiere?
Vel, markedsføring handler om kunnskap, så her må du gjøre en jobb i forkant. Finn ut mest mulig om målgruppen, hvilke verdier de har, inntektsnivå, utdanning, interesser, hva de liker å gjøre, lese og se på tv. Prøv å finn ut hvor målgruppen befinner seg.

Vet du ikke dette blir det ingen vits å spørre om noe som helst egentlig, for da blir du å basere deg på gjetting. Så gjør jobben først, så kan sikkert noen på WF hjelpe deg til å finne de beste verktøyene for å nå målgruppen.
 

zapotek

Medlem
Jeg ville snudd spørsmålet litt på hodet først, hvor har du tenkt å få tak i brukere til nettstedet? Så vidt jeg kan se så ligger det ingen bookingfunksjon inne på siden, så om du legger ut lenker og adresser til ulike feriehustilbydere så tviler jeg steeeeerkt på at de kommer til å protestere.

Problemet ditt er at om du ikke bruker en formue på annonsering, (for søkemotortrafikk kommer ikke denne siden til å få slik den er laget) så kommer ingen til å bruke siden. Dermed spiller det ingen rolle hvor mange firma som ligger innpå der.
 
Topp