Mange sider vs få

Ja, har jo det, men har ikke kunnskap nok til å kunne skrive noe som tiltrekker mange lesere. Jeg har bare kunnskap om merkelige ting, a la sprengstoff, modding av bilmotorer for å gå på hydrogen og annet som tiltrekker seg en særdeles liten gruppe mennesker. Kanskje jeg bare må finne meg noe annet å gjøre..? :p Faktisk kan jeg ikke komme på en eneste interesse som kan være verdt å nevne, utenom film.
Film er vel noe av det jeg driver mye meg. Eller, jeg driver jo ikke med det, jeg sitter jo bare der og glor. Men har i allefall en viss innsikt; jeg klarer dog ikke å se for meg at en norsk side om film er så fryktelig lønnsomt..

Utdanning er en annen ting jeg er interessert i, valg videre fra videregående etc. Kunne godt ha laga ei side om det. Men er det noe å tjene?

Problemet mitt har alltid vært at jeg ikke har vært interessert i noen ting, hvor trasig det enn høres ut, men dette er grunnen til at jeg i en alder av 25 enda ikke har noen grad i noe som helst. (Begynner sannsynligvis på juss til høsten.)

Likevel, når jeg først fatter interesse for noe, går jeg inn for det 100%. Sånn som nå så er jeg så "programert" til å forsøke å lage ei god side at jeg nesten ikke spiser, nesten ikke sover og har slutta å trene. Dette sier litt, jeg er faktisk eks-fanatisk kosthold- og treningsfreak av en styrkeløfter/spydkaster.

Men: jeg er interessert i å tjene penger. For å si det kort, kjipt, ærlig, og er ikke redd for å jobbe _mye_. 14-16 timers dager er ikke noe stress, om det skulle være nødvendig.

Men som så ofte før, jeg gidder ikke begynne på noe jeg ikke tror kommer til å funke.
Det kommer _ikke_ til å funke om jeg må skrive artikler hver bidige dag, det har jeg ikke fantasi til. Da får jeg meg dessuten jobb som journalist i stedet.

Ståle

Medlem
Mye er besvart allerede men her er mitt innlegg.

Anbefaler å bygge opp en hovedside. Når man ikke har jobbet på web før så er det mye som skal læres. Bygger man opp en stor side med trafikk er det mye lettere å kjøre igang side nummer 2 ved å dra nytte av trafikk, linker etc fra hovedsiden.

Ikke start enda en "hvordan tjene penger på nettet" når du knapt nok vet hvordan ftp funker. Du kommer mest sannsynlig aldri til å tjene penger på det. Oss webmastere er i min mening den vanskligste målgruppen å tjene penger på. Bare spør Kenneth! ;)

Det ble nevnt at du bør lage en side om noe som du kan noe om. Dette er et kjempetips! Du nevner jo at du er innteresert i sære ting som sprengstoff, modding av bilmotorer osv. Dette er jo ypperlig kunnskap som det helt sikkert ikke er så alt for stor konkurranse om. En ting er sikkert, man er aldri alene om å ha en interesse. Uansett hvor "sær" den måtte være. Anbefaler deg å lage en nicheside. Dvs, avgrens siden din til et eller noen få tema.

Du kommer ikke til å tjene penger til å starte med. Iallefall ikke noe nevneverdig. I starten er det viktigst å lære hvordan ting fungere. Bygge opp hovedsiden, og etterhvert tenke på å starte flere sider.

Selv har jeg holdt på i 5 år, og det er ikke før det siste året jeg har begynt å tjene noe penger som er verdt å nevne. TTT. (Ting Tar Tid)

Topp