Heisann !
jeg er med og starter et firma og sitter da i styret samt jobber ute selv.
Dette er et nytt lite firma, som akkurat har startet opp, vi har ikke mange kunder enda,
og ikke mange ansatte.
Det er 4 ansatte som skal lønnes.
Vi som har startet firmaet og investert er 3 personer , alle tre skal jobbe, men ingen av oss vil ha lønn. Da våre arbeidstimer også er en investering i seg selv.
Hvordan gjøres dette ? i forhold til regnskapet ? aa registerert og alt jeg ikke har tenkt på..
tenkte at vi tre kansje skal lønnes men så betale det inn igjen, noe som blir feil da vi må betale skatt for ingenting.
Alle må tre må likevel fosrikres og sendes AA registeret...
Noen sier at daglig leder/eier må ha lønn da det er AS, men kan han være ansatt uten å lønnes?
Hvordan gjør man det når man skal registrere timer ?
spesielt når timene skal fakturerres kunden, men samtidig i våre systemer stå som null ?
det må jo bare bli helt feil et sted...
kan dere hjelpe meg med en lovlig og grei løsning her og gi meg noen tips ?
jeg er med og starter et firma og sitter da i styret samt jobber ute selv.
Dette er et nytt lite firma, som akkurat har startet opp, vi har ikke mange kunder enda,
og ikke mange ansatte.
Det er 4 ansatte som skal lønnes.
Vi som har startet firmaet og investert er 3 personer , alle tre skal jobbe, men ingen av oss vil ha lønn. Da våre arbeidstimer også er en investering i seg selv.
Hvordan gjøres dette ? i forhold til regnskapet ? aa registerert og alt jeg ikke har tenkt på..
tenkte at vi tre kansje skal lønnes men så betale det inn igjen, noe som blir feil da vi må betale skatt for ingenting.
Alle må tre må likevel fosrikres og sendes AA registeret...
Noen sier at daglig leder/eier må ha lønn da det er AS, men kan han være ansatt uten å lønnes?
Hvordan gjør man det når man skal registrere timer ?
spesielt når timene skal fakturerres kunden, men samtidig i våre systemer stå som null ?
det må jo bare bli helt feil et sted...
kan dere hjelpe meg med en lovlig og grei løsning her og gi meg noen tips ?