Lovlig kopier?

Jostein

Medlem
Hei!

Har sett litt på såkalte nanopads, stickypads osv. Kjært barn, mange navn! Et relativt nytt produkt som virker brukbart. Virker som det er Nano-pad som har laget produktet og har en form for patent på dette. Det selges slike kopier eller etterligninger i Kina. Er det legalt å importere dette og selge disse under navnet nanopad eller sticky pad?

I og med at de som mest sansynlig har laget dette kaller sitt produkt Nano-Pad, vil alle slike produkter få en fellesbetegnelse Nanopad. Dersom de lages på av en annen teknik (dersom Nano-Pad har noen form på patent på en spesiell løsnig) vil jeg anta at nanopad er et legitimt ord å bruke på produktet?

Er vel litt som andre give aways som nøkkelring med handelvognmynt osv som noen en gang fant på, som blir laget i tusentall.

Er det greit å importere slike kopier og selge dem som nanopads?

Beergear.no

Medlem
Om de selges som det ville jeg tatt sjansen.
Våre het sticky pad, og vi solgte dem som det
De solgte ikke spesielt bra,
Og ventetiden var laaaang.
Skal man få disse til en god pris nytter det jo ikke med DHL frakt.
Selges også på f. Eks Shell til 99,-
Syns ikke produktet holdt hva det lover heller.
Helt greit, men ikke noe mer enn det.
Ble fort "skittent" og mistet da sin "sticky egenskap" og måtte vaskes.
Det kan selvfølgelig være at du får tak i noen som er bedre enn de vi fikk.
Men hadde uansett ikke satset alt for mye penger på dette produktet.

Jostein

Medlem
Hei!

Takker for svar. De som selges på Shell, er det disse som heter Nano-Pad? Er det slik å forstå at det er dette som er orginalen, laget i Tyskland?

Venter på et par prøver, spennende å se om de fungerer. Sett litt på youtube at folk ikke alltid får noe somvirker.. :)

Beergear.no

Medlem
La ikke merke til navnet på de som selges på Shell. Men det var samme produkt.
Så de bare ved en tilfeldighet når jeg var innom en lokal shellstasjon.

Topp