Travellingman
Nettgrunder
Det er det aldri noen her på WF som har klart å svare på. Nå har jeg sendt en forespørsel til kulturdep. så vi får se hva svaret blir.
Fikk du noe svar?
Det er det aldri noen her på WF som har klart å svare på. Nå har jeg sendt en forespørsel til kulturdep. så vi får se hva svaret blir.
Hva med danmark da? Finnes det noe lov i Danmark som forbryr gambling annonser? Spør fordi jeg har hørt at det er fullt lovlig å reklame i danmark. Om man hadde et dansk registrert firma eller navn av en som bor i Danmark (selv med norsk pass registrert i folkeregisteret) vil norske myndigheter kunne gjøre noe?
Men når føreren av bilen plutselig befinner seg i et annet land kan ikke loven ta han.
Men når føreren av bilen plutselig befinner seg i et annet land kan ikke loven ta han.
TV3 sender og tar sine redaksjonelle avgjørelser i Storbritania og er derfor underlagt britiske kringkastingsregler som tillater reklame for pengespill. Det følger av EØS-regelverket at det er senderlandets rett som legges til grunn ved kringkastinger fra et EU-land til et annet. TV3 kan derfor sende spillreklame i norske kabelnett.
Men sender TVN, MAX og FEM fra utlandet ett sted også?