Logo salg - Kun denne uken!

Tonny Kluften

Administrator
Tja, selve logoen gidder jeg ikke å si noe om. Kjedelig, men den er enkel nok til at den kan funke selv om den ser snål ut nå.

Ja, kjedelig og traust. Men det er slik en bank må fremstå. Ikke noe tull eller fjas.

Det er litt slik jeg tenkte da jeg lagde qts.no (nettstedet, ikke logoen), det skal se ordentlig ut, gjerne litt firkanta. Det gjenspeiler de kundene jeg vil ha, ordentlige, firkanta kunder som man kan stole på. Om det har virket vet jeg ikke, men 98% av kundene mine er fullstendig blottet for fjas og tull, de er skikkelige, solide firmaer.

S

Slettet

Guest
Stemmer det peter; 3-4 millioner til de andre.. og 13-14 til snøhetta.. :)

zapotek

Medlem
Stemmer det peter; 3-4 millioner til de andre.. og 13-14 til snøhetta.. :)

Hehehehehe dette er noe annet logodesignkonkurransene her på WF.

Litt forskjell på "13 millioner til den som lager best logo, og 1/2 million til de som sender inn forslag og ikke blir valgt" og "500 kroner til den som lager best logo og 0 til de som sender inn forslag og ikke blir valgt. PS! Det er ikke sikkert at jeg velger noen av forslagene. Da blir det isåfall ingen utbetaling på noen."

TorsteinO

Art Director & grunder
yep, viktige poeng fra både zapotek og tonny.

Banker SKAL ikke være flashy fancy shit, de skal være til å stole på, enkelt og greit, og det må logoen gjenspeile. Tror det som skurrer mest for min del er fargevalget, som blir litt "hverken fugl eller fisk", dette burde også ha vært mer konsist og bestemt.

Ikke minst er dette et godt eksempel på hvordan en logokonkurranse BØR gjennomføres.

For det første må betalingen til den som velges være så god at det er attraktivt å delta samme hva (selv om den naturligvis ikke trenger å ligge på samme nivå som her).

For det andre bør det være et begrenset antall deltakere, gjerne at man tar kontakt med - som her - 5-6 forskjellige firmaer som man alle tror vil levere BRA,

For det tredje bør det være noe kompensasjon selv til de som ikke "vinner", nok til at de kan gjøre en ordentlig jobb uten å gå på en kjempesmell hvis de ikke vinner. Ellers blir det sannsynligvis flere som rett og slett ikke kan ta sjansen på å delta.

Nutz

Med lem
Dette er "tragisk" for næringslivet.. Er jo med på å normalisere/legitimere sinnssyke fantasipriser.
Vi vet at elefantsyke og mangel på bakkekontakt er stor grunn til at firmaer går til "helvete"..
Dette er et godt eksempel på hva som skjer når "klysefaktoren" blir for høy i enkelte bransjer.

Topp