Logo salg - Kun denne uken!

S

Slettet

Guest
Da var det store å vanskelige prosjektet over, brukt nærmere 17 333 timer på denne logoen da timesprisen til reklamebyrå er 750,- og det kostet kunden 13-17 millioner.

Denne uken har vi salg, kun 10 millioner for en logo, helst ikke noe vanskeligere enn denne da det blir typ vanskelig. Holder oss helst til 2007 stil, med litt reflections under logo osv. og avanserte bokstaver! Dette blir bra…!

Slik blir DnBs nye logo - Info og PR - E24

S

Slettet

Guest
Flaks det ikke var nye kontorbygg DnB skulle ha, med timepris på 500.000 så hadde det nok fort gått over 26-34 timer på å tegne nytt kontorbygg, tenker sikkert 150-300.. Så da hadde de jo flaks at de ikke trenger nye lokaler enda, tegnet av Snøhetta da. :)

Tonny Kluften

Administrator
Husk på at Snøhetta sikkert har levert ett ti binds bokserie om hva logoen symboliserer og representerer også, ikke billig å lage bøker vettu.

Skal vi ikke bare innse at de firmaene der lever i en litt annen verden enn folk flest.
Og at DNBNOR må punge ut er helt greit, sjekk overskuddet de har på driften sin... fint at det spres.

Nutz

Med lem
Denne prisen kunne de ta på grunn av "genistreken" med den N-saken som symboliserer oppgang-nedgang-og bratt oppgang igjen.
Spørs om de ikke må foreta et navnbytte og logoendring etter denne sommeren til DMB.

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, selve logoen gidder jeg ikke å si noe om. Kjedelig, men den er enkel nok til at den kan funke selv om den ser snål ut nå. Også har den ihvertfall ikke noen idiotisk stein, propell, eller pokemonball/dødsstjerne, liker bedre at de har lekt litt med typografien.

Kostnadene er jo derimot litt interessante: En ting er at med en gang det er et litt større firma man jobber med, så går det med fordømt mange timer bare på å sitte i møter med firmaet og diskutere de samme tingene om og om igjen fordi sjefene ikke klarer å bestemme seg. Jeg skal også vedde mye på at de har laget vanvittig mange utkast og revisjoner, og alt sånt koster jo en del penger i seg selv, men først og fremst vil jeg tro at det er møter i det uendelige som har fått tiden til å gå her. Og til syvende og sist skal jeg vedde på at de har endt opp med den kjipeste varianten fordi det var den eneste alle sjefene kunne være enige om.

Samtidig, så viser det en ting veldig tydelig: Hvorfor det er viktig å heller gjøre ting ordentlig en gang, enn halvveis to ganger. Se på hva det er som VIRKELIG koster penger her - selv om logoen i seg selv har kosta flesk, så koster det f.ex. her ca 10 ganger så mye å bytte ut alt av materiell, reklamekampanje for å gjøre den nye logoen kjent osv.

Edit: Åja, og de har nok tatt MYE mer enn 750kr/t...

Sist redigert:

Nutz

Med lem
Flott analyse Atomet, men tror det holder å skrive faktura med dobbel gaffel for at folk tror det er bra..
Bare det i seg selv å bruke mye penger på noe gjør at den får status og mediaomtale.
-Og at de som har bestilt den får ord på seg for å være litt "godtroende" og svelger hva det skal være av sinnsvake fakturaer i fremtiden, samtidig som man skremmer bort normale kunder med bakkekontakt fra Snøhetta..
Tragisk hele greia..

peterandrej

pensjonert moderator
Så vidt jeg har forstått var dette en byråkonkurranse der DnB valgte det beste forslaget. Altså gikk det mange millioner til en del andre byråer, og ikke alt til Snøhetta.

Men dette er jeg usikker på, så kan godt være feil. Leste det i Kampanje, tror jeg det var.

Topp