Logo på penner, musematter osv - effekt?

Tenkte å sende litt info om hva jeg driver med til lokale firmaer, og da kunne det jo vært kurant å sende med et eller annet med en logo og kontaktinfo på. Men hva?

Det jeg umiddelbart tenkt på var jo å legge med en penn i konvolutten, for en penn får man jo alltids bruk for. Man kaster den ikke så fort man får den, liksom. Men er det andre ting som kunne hatt like bra/bedre "effekt"? (Er vel neppe målbart, men der skjønner vel hva jeg mener..) Hva med bordkalendere og sånt noe? Finnes jo nærmest et uendelig utvalg av dingser som man kan få trykk på.

Hva med å stille seg nede på torget her med ei flaske helium og så dele ut ballonger til kidsa? Ballonger med logo på, mind you.. :rolleyes: Bare fantasien som setter grenser. Kunne jo vært artig å prøve et eller annet skikkelig speisa, kanskje man hadde kommet i media med det og.

Jeg jobbet i et firma en gang som fikk trykket opp og sendte ut bordkalendere (og veggkalendere), men fikk inntrykk av at det ikke var noen vits i. Så aldri noe til kalenderne ved kundebesøk og lignende, og jeg tror dette kan ha flere årsaker. Enten har de sine egne kalendere med sin egen bedrifts logoer på, eller så kjøper de seg selv en når de har bruk for den. "Treffer" man ikke akkurat på det tidspunktet, er det nok stor sjanse for at de allerede har en.

Kulepennene vi delte ut, derimot, dukker fortsatt opp i ny og ne, over 15 år senere ...

Mvh Dan

Msites Ltd

Livsnyter
Med erfaring fra denne bransjen kan jeg trygt fortelle at kulepenner er vel det som er den beste reklameartikkelen. Disse har både lang varighet og går fra person til person.

Men, om de har en stor salgsutløsende effekt er et annet spørsmål. Skal du dele ut reklameartikler bør dette være et tillegg til annen markedsføring.

Skal du gjøre noe som har salgsutløsende effekt må det nok mer kreative ting til.

TorsteinO

Art Director & grunder
Et annet tips er "ting som virkelig er kule" (uten at det nødvendigvis er enkelt å få til). Mener da ting som kanskje er litt nerdete/quirky, kanskje det er en virkelig stilig plakat, eller et gjør-det-selv fungerende pinholekamera i papp/papir, eller... tja, helt andre ting.

USB-minnepinner vil jeg nok også tro at havner i samme kategori som kulepenner.

Hvis du har mulighet ville jeg ha prøvd å matche litt ut fra kunden, f.ex. ligger det fremdeles en samling "kodakdyr", som altså var små kosedyr som egentlig var reklameartikler fra kodak, på det gamle rommet til lillebroren min hos foreldrene mine. Faren min pleide alltid å gå til en bestemt fotosjappe for å fremkalle filmer for jobben, og der fikk han alltid med seg disse, siden de visste at yngstemann likte dem. Dette er vel... tja, kanskje 25 år siden.

Og et nyere eksempel - da vi kjøpte barnevogn til dattera (på barnevognhuset Rudo), så fikk vi med en bamse som har blitt mer favoritt enn alt annet hun har av kosedyr - med rudologoen på magen.

Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Jobba på byggevaresjappe for noen år siden, der fikk vi kalendere av leverandører og de gikk alle opp på veggen i varmebua. Helt til vi fikk en kvinnelig ansatt, som ikke synes noe særlig om den typen kalendere :)

Tror kulepenner, minnepinner, kalendere ol har liten effekt, men det koster da heller ikke all verden.

aabbcc

Mye bra her, food for thought.. :)

Skal for øvrig være sammen med annen markedsføring, ja. Tanken var at de som leser på penna skal kunne koble det sammen med personen (moi), firmaet og den gode servicen. hehe! :)

Topp