picxx
WF 09
Kan jo poste en post om prosessen rundt den nye profilen til et konsept jeg er en del av:
----
Nice peter.
Flere som deg og man kunne begynt aa tatt betalt for forumet
(m.a.o. jaevla bra!)
Kan jo poste en post om prosessen rundt den nye profilen til et konsept jeg er en del av:
----
Madammen tar 1000 kroner for en (god) logo. Med tanke paa forskjeller i priser og leveomkostninger vil jeg vel da tro det samme blir liggende paa 5-6000 kroner i norge, kanskje 2-3X saa mye for en profil.
Kan dette stemme saann noenlunde med virkeligheten?
Sikkert OT, men jeg har null snoering paa disse prisene, saa er nysgjerrig.
Joa, blått er trygghet og sikkerhet, men for firmaer som beveger seg innenfor kreativ bransje er det helt klart andre ting som er viktigere å signalisere. Ta f.ex. en titt her: Kreativt Forum - Foreningen - Byråguide og tell over fargene. Litt avhengig av hvor vi setter grensene, så er det 10-11 rødvarianter, og 4 blå. Tror du det er tilfeldig? Det tror ikke jeg.
Hadde PA & co vært en ren teknologileverandør - altså mer en vanlig webhotell-leverandør, så kunne jeg ha vært enig i at blått var bedre, men det er ihvertfall ikke det jeg oppfatter dem som.
Som nevnt i tråden du linker til, er det ikke alle som har 10-20-30.000,- å bruke på en logo. Hva gjør man da? Lar vær å ha logo? Tar opp lån på huset for å få råd til en logo? Lager den selv?
Mitt poeng var hele tiden å synliggjøre konsekvensene av de valgene man gjør. Går du til en profesjonell aktør så FÅR du et bedre produkt sammenlignet om du velger en amatør på Rent-a-freelancer.
Pris har ikke nødvendigvis noe å gjøre med en logo. Pris har å gjøre med tid, talent, knapphet. Men talent er det nok av i verden, og såfort man ser til det som finnes utenfor norges grenser faller grunnen under uttalelser som at en logo bør koste minst 10knok bort.
King-Nothing... det skal bare små justeringer til før den går gjennom hos Spreadshirt (Som forøvrig er et møkkaselskap).