peterandrej
pensjonert moderator
Jeg elsker å lese om hvordan David Airey jobber, og regner med at dere gjør det samme: goTeach brand identity design | David Airey, graphic designer
den prosessen der er jo egentlig så standard som det går å gjøre den, den er omtrent rett ut av læreboka første høsten på et relevant studie
Hehe, jeg skrev jo denne posten som et tilsvar til en tråd der trådstarter skulle ha en logo av høy kvalitet til under 1000 kr, og som hadde sett seg ut et firma som "vi lager din logo på fem minutter mens du venter" til å gjøre jobben.
Madammen tar 1000 kroner for en (god) logo. Med tanke paa forskjeller i priser og leveomkostninger vil jeg vel da tro det samme blir liggende paa 5-6000 kroner i norge, kanskje 2-3X saa mye for en profil.
Kan dette stemme saann noenlunde med virkeligheten?
Det kommer jo veldig an på hva du mener med en (god) logo. Har du eksempler på logoer madammen har laget?
Hehe, jeg skrev jo denne posten som et tilsvar til en tråd der trådstarter skulle ha en logo av høy kvalitet til under 1000 kr, og som hadde sett seg ut et firma som "vi lager din logo på fem minutter mens du venter" til å gjøre jobben.
Haha, du kom med den i en tråd hvor trådstarter ville ha "en passe bra logo til en grei pris".
Defineringe her er jo "logo"
Jeg kan lage en logo til 100 kroner jeg...og det tar meg ett minutt....(masse online tjenester som kan gjoere det for meg).
Sporsmaalet er jo om kunden oensker en profillogo, eller egentlig bare ett banner.
Ett banner er ikke dyrt...det kan de fleste smekke sammen for noen hundrelapper.
Jeg tror folk flest ikke har den ringeste peiling paa forskjellen mellom en logo, et banner, en profil eller en header....derfor har de hoert fra naboen at de fikk sin logo for 200 kroner (les:header, eller banner) og de vil ha den til samme pris. Oppsoeker webforumet og blir totalt sjokket over prisene.
Flasken er så lett gjenkjennelig at HVIS Absolut hadde satt en annonse i VG som KUN bestod av flaskeformen i hvit og med sort bakgrunn (ingen tekst, ingen logo, ingenting annet enn flaskeformen) så ville det vært klart ulovlig grunnet det norske forbudet mot alkoholreklame.
Nei, hun har for det meste jobbet paa print, saa har ikke noe for haanden.
Men det aa gi en generell pris for de som jobber med dette til daglig burde vel ikke vaere saa vanskelig, eller er det trynefaktor som er den stoerste faktoren, ogsaa her?
Hvor mye tar du for en logo peter?
Men - hvis hun dama di er så flink picxx - da er det bare idioti for henne å lage logoer for en tusenlapp, lag en kjapp nettside til henne, så kan hun få mange ganger så mye hvis hun virkelig er så flink som du sier.