Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Liste over billige webhosting selskap

Superbad

Medlem
Når man skal opprette mange blogger for samme nisje er det gunstig at disse ikke ligger på samme hosting konto/IP-adresse. Derfor tenkte jeg det var på praktisk med liste over hosting selskap som tilbyr wordpress-hosting til en billig penge. Noen som har lyst å bidra med tips?

Norske tilbydere:

Uniweb.no (?)
Webhuset.no (servere i Norge)


Utenlandske tilbydere:

Godaddy.com (US og EU-servere)
Hostgator.com (?)
 
Sist redigert av en moderator:

Gaasehud

Medlem
Jeg anbefaler, i likhet med Tonny, HostGator og SolidHost. I den rekkefølgen, fordi HostGator har ekstremt gode priser (vil jeg påstå) for det de leverer, og vi nå snakker om billig hosting. Noe stivere hos SolidHost, men greit om du vil ha norsk support og servere nærmere Norge.
 

picxx

Well-Known Member
Har ikke testet så veldig mange webhoster, da jeg vel er det man kan kalle en "lojal kunde" selv om firmaet skjærer hodet av meg og driter ned i halsen på meg (unnskyld språket, men innimellom sitter man med en slik følelse).

Vil gjerne anbefale dreamhost, som er en host som har fått veldig mye pepper på nett.
Opplevelsen jeg sitter med er dog en smule annerledes. De strevde en god del i 2006 og deler av 2007, men etter den tid er de den beste hosten jeg har hatt.
Eneste som kan være negativt er at de ikke har Cpanel, men et eget hjemmesnekret kontrollpanel som kan oppleves litt uoversiktelig til å begynne med.
Kjapp support (som i mange tilfeller faktisk _vet_ hva de snakker om), lite nedetid og grei tildeleing av systemressurser trass i at du ligger på delt server.
Bruk gjerne affiliatelink om du skal bestille [<--aff.].
Thumbs up fra meg!

En annen host som er "grei nok", og som også er diskutert flere ganger her på forumet er servage. Har selv to kontoer der, med en 4-5 sider på hver konto. De sliter litt med nedetid og du bør alltid ha ny backup av filer og database om du skal hoste der, da jeg flere ganger faktisk har opplevd at sidene mine "plutselig" er borte.
Ellers akkurat det du kan forvente av en budgethost.
Også servage har eget kontrollpanel, men en god del enklere enn dreamhost.
Midt på treet.
Bruk gjerne affiliatelink om du skal bestille [<--aff.].
Drawback som affiliate er at de ikke tilbyr noe skikkelig affiliateprogram.
Du får "gratis hosting" ved å anbefale andre.

Har også testet Webhostingpad som er en annen "helt ok host". Dette er en host man burde velge istedet for f.eks. one.com, da den ikke kan måle seg med f.eks. dreamhost. Men, med priser fra $1.99 / mnd. forventer man seg ikke så alt for mye.
Likevel helt uproblematisk å hoste en 3-4 wordpressdrevne sider med litt trafikk (3-400 / dag ... rundt 1000 sidevisninger / site).
De har onlinechat som er åpen 24/7 og som langt de fleste sikkert kan få hjelp hos.
Har du derimot spørsmål om litt annet en "wooops, i did it again" får du beskjed om å skrive til supportadmin.
Men alt i alt helt grei for den prisen. Faktisk veldig grei for den prisen.
Cpanel her.
Bruk gjerne affiliatelink om du skal bestille [<--aff.].
 

i-net

Medlem
Hostmonster har jeg hatt noen år i tillegg til diverse kontoer med Hostgator. Hostmonster er greie de :) Hadde god kundeservice den gangen jeg fikk servern hacket osv.
 

Superbad

Medlem
Har du testet disse?
Anbefaling av billige hostingselskaper er ikke verdt noe hvis ikke den som anbefaler har testet det selv.

Jeg anbefaler Solidhost og Hostgator.

I denne tråden skal det nevnes kun hosting som du har testet selv og som du vet fungerer.

Jeg har ikke prøvd hostgator personlig.
 

Keanu

Geek
En liten oversikt over de jeg bruker:

Webair - 9/10
Brukt de i omtrent 10 år, aldri noen større problemer. Eneste var at serveren jeg hadde kjørte php4, men når jeg bad om det ble jeg raskt flyttet til en php5-server.

Dreamhost - 6/10
Hovedsaklig WP-sider, og SimpleScripts/Fantastico installerer en haug default-themes og plug-ins som irriterer vettet av meg.

Bluehost - 8/10
Ingen noterbare problemer eller kommentarer

JustHost - 7/10
Har merket at responstiden noen ganger har vært noe lav, men mulig jeg er på en overbooket server.

Hostgator - 8/10
Ingen spesielle bemerkninger

Fatcow - 7/10
Merker den er noe treigere enn en del andre, mulig dette gjør at jeg etter hvert kvitter meg med den. Lav pris

iPage - 8/10
Annen budget-host jeg bruker, og har ikke hatt noen problemer. Ikke hatt denne mer enn ett år, og har også lav pris.

Merk: Alt dette er for sider uten store båndbreddekrav, og besøkstall på et snitt på 1000 pr domene (ca 5000 pr webhotell) pr måned.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Dreamhost: Generelt veldig bra i forhold til prisen(NB!) men sider der kan være treige. Prøvde å bruke det til et *bittelite* forum, kun til intern prosjektstyring, idedrodling osv, for en gruppe på ca 20 stk, men det gikk til tider så seint at det like gjerne kunne ha vært nede. Samtidig har jeg hatt andre databasedrevne sider der som stort sett har gått relativt greit, så det er litt varierende.

Webhotell, VPS og domener - Host1.no : Min favoritt, små og nye, men kjappe og stabile servere her i norge, spesielt pluss for servicenivået(!). Priser fra 29kr mnd med rabatt hvis man betaler for et lengre tidsrom, samt noen rabattkoder ("likerdet" gir f.ex. 10%).
 
Topp