Kjapp og trygg hosting for Wordpress

linke direkte til side, eller via artikkel?

jagarock

Information Research & Analytics
Jeg har endel nettbutikker, tenkte å gjøre litt SEO selv.

Jeg har hørt at noen mener den beste måten å komme seg opp i google på, med en nettbutikk, er å skrive artikler om det som selges, og så bygge linker til disse artiklene/bloggene istedenfor å bygge linker direkte til butikken.

Det jeg tenkte var å prøve å komme meg opp på søkeordet "armbånd" på denne siden:
Armbånd | pyntmeg.no

Noen innspill på hva som kan fungere best? Bygge linker direkte til denne URLen eller bygge linker til en blogg/artikkel som linker videre til denne URLen?

Et annet spørsmål også, ville det hjulpet for onsite SEO å ha et lite felt oppe på siden der jeg skriver litt OM armbånd? Føler det blir litt weird, man sier jo man skal skrive for brukeren, men jeg kan jo tenke meg at det vil hjelpe bittelitt for google om jeg skriver noen ord om armbånd der.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Det finnes jo ørten forskjellige armbånd for alle mulige saker man vil vise at man støtter. Bono/KM Bondevik/Julenissen/en haug med politikere går med disse - kanskje bruke det som innfallvinkel til en artikkel?

Der kan du jo pumpe inn mer linkbait i hver artikkel enn hva en gjennomsnitlig deltaker i Paradise Hotel kan prate av skit på en time, altså kjør på!

Inspirasjon : PH-Iselinn synger Chewing Gum. Du er herved advart, det er det værste mølet, og ørene dine vil aldr tilgi deg - VGTV
 

jagarock

Information Research & Analytics
Hvorfor blir det weird med en tekst om produktet? Har ikke kunden behov for en beskrivelse av varen?

en generell beskrivelse om armbånd? hva skulle det vært?

"her finner du armbånd. sånt som du slenger rundt armbåndet ditt. yeah yeah. sånn pynt vettu. sånn som du kanskje blir finere av hvis du bruker det."
 

jagarock

Information Research & Analytics
det var ikke ment spydig ole avranden.
problemstillingen min er at det føles litt rart å skulle skrive noe generelt om fks. armbånd, ringer, halskjeder.. hvilken bruker som er i en nettbutikk for å handle armbånd ville brydd seg om en slik tekst: "armbånd har vært i bruk så lenge vi kan huske. siden steinalderen faktisk. de første armbåndene var laget av. stein. blablabla. blabla. bla."

hm det ble jo faktisk så smått interessant.. haha. opprinnelsen til smykker.. hm. flott, da fant jeg ut hvordan jeg løser den generelle skrivingen om produktgruppene.
 
Topp