Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Like-knapper - avstand

Eva

Medlem
Har installert pluginnet "Async Social Media Buttons (Google+, Twitter, Facebook, Pinterest)" Dog overlapper FB-knappen, Pinterest-knappen. Hvordan får jeg flyttet denne, så alle knappene får samme avstand i mellom seg?

Se vedlagt fil

Dersom noen vet om et super plugin, som er enda bedre, med FB, Twitter, Pinterest, mm Like-knapper, så hører jeg gjerne om det! :)
 

Vedlegg

  • php like-button.txt
    6,5 KB · Sett: 4

Dag Frogner

Supermedlem
Mitt beste forslag må være å bruke Firefox som nettleser også ha tillegget Firebug. Da kan du enkelt klikke på det elementet du vil endre på (som Facebook's like knapp) også forteller Firebug deg hvilken kode som ligger der nå, samt hvilken fil du må endre for å kunne sette andre verdier.

Du kan også endre verdiene på elementet (som f.eks bredde, høyde, marginer etc) direkte og se hvordan det blir. På denne måten finner du enkelt frem til dette selv og slipper å vente på svar her hver gang du vil endre på noe. :)
 

Eva

Medlem
Takk for tips, det skal prøves!! Når jeg bruker dette forum til å spørre om ting, ligger det mange timers "forsøk på alt mulig" i forkant. Jeg er ingen ørn til alle disse koder, og spør så her, da jeg vet at mange sitter inne med mye viten. Og det gjør meg ingenting å vente på svar! :)

Nå har jeg åpnet Firefox, høyreklikket på FB-knappen og Firebug er aktivert, og så er det jeg veldig gjerne vil ha denne knappet litt ut til høyre, så den har samme avstand til Pinterest-knappen, som de andre knapper har mellom seg. Men jeg aner simpelthen bare ikke HVOR det er jeg skal endre, og hva jeg skal skrive. Noen her som vet??
 

Dag Frogner

Supermedlem
Nå har jeg åpnet Firefox, høyreklikket på FB-knappen og Firebug er aktivert, og så er det jeg veldig gjerne vil ha denne knappet litt ut til høyre, så den har samme avstand til Pinterest-knappen, som de andre knapper har mellom seg. Men jeg aner simpelthen bare ikke HVOR det er jeg skal endre, og hva jeg skal skrive. Noen her som vet??

Når du har panelet til Firebug åpnet, er det kolonnen til høyre du skal se på. Her vil du se hvilken fil du trenger å endre og også hvilke verdier som står der nå.

Bruk noen minutter på denne, så tipper jeg du skjønner det litt bedre: (den begynner midt i, og det er meningen.) The Firebug Tutorial Series: 01 - Introduction To Firebug - YouTube
 
Topp