xdex
Medlem
Alle som jobber med salg, eller en sjanger innenfor web, vet at gamle sider, sårt trenger en oppdatering. De siste årene har vi sett en ganske stor utvikling. Mobiltelefoner, nettbrett, forskjellige oppløsninger og krav fra den norske stat og eu. Men hvor lenge kan man forvente att ett nettsted faktisk "fungerer?" Jeg snakker selvfølgelig ikke om funksjonene og funksjonaliteten, men følelsen av at noe er nytt, og spennende (designelementer og gjerne funksjonaliteten rundt bruken). Det å følge med på teknologien og trenden, er ofte med på å skape ett inntrykk til dine besøkende.
Store bedrifter, gjør radikale endringer når det "passer", om det er i form av ny reklame, eller skifte av fokus (man ser også store endringer ved f.eks. nye produkter, som nye biler). Mindre bedrifter, som snekker andersen, har verken budsjetter og ofte lite forståelse hvorfor det å være oppdatert er en god idè. Ser mange sider fort forfaller, mange også på grunn av overdrevet bruk av dårlige wordpress-plugins (eller andre CMS) osv.
En HTML side med tekst og bilde, kan stå og stå, vi har mange eksempler som fortsatt står fra 90-tallet i dag. Men det er jo ikke særlig imponerende, både gifs, parallax, sliders og mye mer har vært, eller er, en trend, som skal være med på å skape en wow-effekt.
Hva mener du er en OK levetid på noe du har levert? Eller kanskje du er av en oppfattning om at ting ikke bør byttes ut, før det er katastrofe? Hvor viktig er det egentlig å følge med i tiden? Burde bedrifter bry seg i det hele tatt? Er nyskapning og videreutvikling ett tema når noen bestiller?
Store bedrifter, gjør radikale endringer når det "passer", om det er i form av ny reklame, eller skifte av fokus (man ser også store endringer ved f.eks. nye produkter, som nye biler). Mindre bedrifter, som snekker andersen, har verken budsjetter og ofte lite forståelse hvorfor det å være oppdatert er en god idè. Ser mange sider fort forfaller, mange også på grunn av overdrevet bruk av dårlige wordpress-plugins (eller andre CMS) osv.
En HTML side med tekst og bilde, kan stå og stå, vi har mange eksempler som fortsatt står fra 90-tallet i dag. Men det er jo ikke særlig imponerende, både gifs, parallax, sliders og mye mer har vært, eller er, en trend, som skal være med på å skape en wow-effekt.
Hva mener du er en OK levetid på noe du har levert? Eller kanskje du er av en oppfattning om at ting ikke bør byttes ut, før det er katastrofe? Hvor viktig er det egentlig å følge med i tiden? Burde bedrifter bry seg i det hele tatt? Er nyskapning og videreutvikling ett tema når noen bestiller?