Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenkebytte Auto/Bil relatert

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg håper ikke du svir av alle sparepengene og all tiden din på dette prosjektet. For du kommer raskt til å merke hvor vanskelig det er å konkurrere mot Finn.no på dette området. Og, da spesielt blant bilforhandlere!

Jeg har selv vært der og snakker av erfaring! Vi brukte mye penger og tid på et knallgodt system, men vi fikk ikke med bilforhandlerne selv om vi ga bort gratis annonsering!
Noen fikk vi selvfølgelig med, men skal du konkurrere med autodb.no og Finn.no på dette markedet må du ha stor base + god distribusjon av siden!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ok, du må ha svingod SEO på dette nettstedet, det er SEO + annonsering som i første omgang kan gi besøkende. Har du noen SEO strategi?

Jeg er enig at det er viktig med god SEO, men det er nok ikke det kritiske punktet for en slik side er jeg redd!

Her er det innholdet som er det kritiske - dvs nok biler! Og, så lenge de fleste annonserer bilen på finn.no så er vi som brukere så kyniske at vi synes det er for krevende å bruke tid på disse andre nettstedene.
 

xcp

Medlem
Ja merka det selv nå. Men den responderer normalt på (PM OP for url ) Skal sjekke dette nærmere.

En god strategi er å tenke positivt, dette er et langtids prosjekt. Forventer ikke at den tar over plassen til AutoDB iløpet av 5mnd...
 
Sist redigert av en moderator:

Tonny Kluften

Administrator
Helt enig Msites. Før man kan gjøre SEO må man ha bilannonser å gjøre SEO på. Og målet i første omgang må vel være å overbevise selgere om å annonsere både på dette nettstedet og finn.no.
Ang. SEO. Hvis du kan lage en måte å presentere bilene på som er unik og nyttig for brukerne, enten grupper med biler eller enkeltbiler, så vil Google la deg ranke på grupper eller enkeltbiler.
Jeg har en god beskrivelse på dette på PDF et sted, men jeg klarer ikke å finne den igjen. Dette er nemlig gjort før i USA og siden det er snakk om tjener rått. De har klart å få masse besøk. Det er forøvrig et kjent case og bør kunne spores opp på nettet.
 
Sist redigert:
Topp