Landingssidene har kun et formål: Markedsføring/seo til en nettbutikk som lanseres til høsten.
Jeg har registrert 5 domener med meget relevante keywords. Det er på norsk, og det er lite konkurranse på søkeordene. Har ikke slått opp wordpress-blogg på domene ennå, men det er jo planen. Og så skrive noen artikler på hver blogg. Bloggene er svært relevante i forhold til hverandre.
Jeg er dog redd for at Google skal forstå at dette er et nettverk av sider, og straffe deretter.
Spørsmål:
1. Hvordan bør jeg tidsmessig sette opp bloggene? (samtidig er kanskje dumt?)
2. Hvordan behandler jeg lenkingen mellom bloggene?
(a) Lenke mellom alle bloggene? (kanskje åpenbart et nettverk?)
(b) Lenker fra brødtekst i artikler eller fra "bloggrollen"? - or both?
3. Og når nettbutikken er oppe - hvordan gjør jeg det da?
Jeg forstår at det ikke finnes noen fasitsvar, men hvordan ville dere gjort dette?
Takk på forhånd! =)
Jeg har registrert 5 domener med meget relevante keywords. Det er på norsk, og det er lite konkurranse på søkeordene. Har ikke slått opp wordpress-blogg på domene ennå, men det er jo planen. Og så skrive noen artikler på hver blogg. Bloggene er svært relevante i forhold til hverandre.
Jeg er dog redd for at Google skal forstå at dette er et nettverk av sider, og straffe deretter.
Spørsmål:
1. Hvordan bør jeg tidsmessig sette opp bloggene? (samtidig er kanskje dumt?)
2. Hvordan behandler jeg lenkingen mellom bloggene?
(a) Lenke mellom alle bloggene? (kanskje åpenbart et nettverk?)
(b) Lenker fra brødtekst i artikler eller fra "bloggrollen"? - or both?
3. Og når nettbutikken er oppe - hvordan gjør jeg det da?
Jeg forstår at det ikke finnes noen fasitsvar, men hvordan ville dere gjort dette?
Takk på forhånd! =)