Jeg har også benyttet samme teknikken på noen spill-sider jeg driver. Det fine er at det viktigste nøkkelordet er i tittelen på siden, og jeg får derfor mye lenker ut med veldig bra nøkkelord.
Måten jeg testet effekten på var å legge til to av sidene i kataloger (gratis kataloger uten lenke tilbake og ikke automatisk) og ikke legge til de to andre. Ellers gjorde jeg det samme på sidene, ved å legge til innhold noen ganger i uken og bygge noen "høykvalitetsinnlenker".
Ser tydelig at sidene som ble lagt til i masse småkataloger får betydelig større trafikk fra google nå (noen hundre unike per dag), i forhold til de andre. Det er mye jobb å legge til sidene, men jeg tror absolutt det er verdt det.
Når det gjelder norske sider, så har jeg ikke prøvd det. Jeg vil tro at en innlenke fra en engelsk katalog er bedre enn igjen, så jeg kommer snart til å prøve ut dette for noen norske sider også. Det er mange kataloger som har såkalte "internasjonale" mapper, så det er det jeg kommer til å bruke for å få flest mulig godkjenninger.