Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Legge til kart med markering av sted

sten

Medlem
Hei, driver en hjemmeside, men skal starte en premium del som skal ha oversikt over mange gode fiskevann i Finnmark.
Men jeg er nødt å markere stedene på kart i hvert enkelt innlegg, slik at brukerne kan trykke på kartet å finne fiskevannet.

Hvordan kan jeg legge til kart i hvert enkelt innlegg, å samtidig legge til markering på kartet?
Bruker WP som publiserings løsning.
 

FetterAnton

New Member
Hei, driver en hjemmeside, men skal starte en premium del som skal ha oversikt over mange gode fiskevann i Finnmark.
Men jeg er nødt å markere stedene på kart i hvert enkelt innlegg, slik at brukerne kan trykke på kartet å finne fiskevannet.

Hvordan kan jeg legge til kart i hvert enkelt innlegg, å samtidig legge til markering på kartet?
Bruker WP som publiserings løsning.

Jeg er ikke dreven, men med god hjelp fra outstanding folk på forumet her har jeg fått opp siden min.

Etter mye prøving og feiling fant jeg en (gratis) kartwidget som jeg synes er ypperlig til det du nevner.

WordPress › Support » Comprehensive Google Map Plugin

Etter å ha funnet ut hvilket zoomnivå, bredde og høyde og slikt, lager jeg nye kart til alle "posts" på null komma nix tid. Lett å sette markører, med tekst osv. Jeg bruker google maps for å finne koordinater, kopierer og limer inn og vips... (antar du ikke har adressen til fiskevannene :) )

Jeg er noob så det holder, men spør gjerne om du trenger hjelp.
 
Topp