Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Legge inn domener som "mottak" i domeneshop

Letitbe

Medlem
Hei,
jeg har kontaktet enn registrar av et domenenavn (feks www.domene1.no) om å sette videresending til www.domene2.no

Han har satt videreseding, men forteller meg at jeg må legge inn domenet (domene1.no) som mottak i weboppsettet for domene2.no.
Hvordan gjør jeg dette i domeneshop ?:)
Det kalles på windowsservere for multiple identities for websites..
 
Sist redigert:

Letitbe

Medlem
jeg har ikke domene1, det er det en annen som er registrar for. Han har satt videresending fra domene1 til domene2. Men altså bedt meg om å legge domene1 som mottak i weboppsette for domene2.

Domene1 kjører på en windowsserver som administreres av en annen enn meg..

Men jeg finner ingen sted jeg kan legge inn dette "mottaket" i domeneshop..
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det har ikke DS åpnet for, såvidt jeg vet.

Hvis du leier webhotell hos noen annen - f.eks. har host1 cPanel - da kan du legge inn domenene selv om dns for domene1 styres en annen plass: webserveren bryr seg ikke om hvor dns'en holder til.
 

Letitbe

Medlem
Ok, men om ikke DS har åpnet for det.. hvor legger jeg dette inn i cpanel?
Bruker hostgator.

På forhånd takk for svar
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du har domene2 som vanlig: dns hos DS og webserver i din cPanel.
Omtrent det samme gjør du for domene1: dns hos <hvemdetnårer> og webserver i din cPanel. Webserveren peker til en folder så sett det opp slik at begge peker på samme folder.

Men.. det ville gitt duplicate content for disse sidene.
Hvis du ønsker redirecte domene1 til domene2, så er det et eget valg for det i cPanel.
 

Letitbe

Medlem
Men domene1 skal ikke jeg gjøre noe med. Der har registrar allerede satt opp videresending og bedt meg om å legge inn domene1 som mottak i weboppsettet for domene2

Om domeneshop ikke har denne muligheten får jeg heller ordne det på en anne måte, ved å få flyttet domene1 over til domeneshop.

Det jeg lurere på er altså dette med mottak eller "multiple identities for websites" .. et begrep jeg aldri har hørt om eller vert borti tidligere.
 

Letitbe

Medlem
Noen andre som vet om det er mulig å løse gjennom domeneshop?
Det er altså kun domene2 jeg har tilgang til å administrere. Domene1 er det satt opp videresending med til domene2
 
Sist redigert:

Letitbe

Medlem
Jeg veit ihvertfall at når jeg legger inn videresending av domener i domeneshop til et anne domene.. så trenger ikke det gjøres noe spesielt for mottakerdomenet...
så syneste dette er noe spesielt..
 

Letitbe

Medlem
Hei,
ja du har nok rett i at det må være pekeren i DNS som er satt opp, selv om jeg ba spesifikt om videresending(301).
 
Topp