Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laste opp filer (f.eks wordfil, pdf. etc) i dashbordet (ikke ftp)

tulling99

Medlem
Må jeg virkelig ha et plugin for å kunne laste opp wordfiler, adobefiler og andre filer i Wordpress? Jeg lager en side for en kamerat, og han må kunne laste opp møtereferater etc.

Noen som evt. har et plugin å anbefale?
 

Knut

Medlem
På samme måten som du laster opp bilder. Når du så klikker "Sett inn" så vil det komme en link til filen
 

tulling99

Medlem
Jøss. Dere har helt rett! Jeg bare antok at dette ikke gikk siden man bare kunne velge mellom: add picture | add video | add audio og add media.

Men det var jo bare å trykke add media.

Vel, takk da! =)
 

paal_erik

Medlem
Jeg sliter med å laste opp PDF filer.
Tidligere brukte jeg Google Doc Embedder for å få visning av filene rett på siden. Men syntes det lastet sent da det etterhvert ble mange PDF filer. (resultater etter konkuranser)

Jeg fjernet derfor dette innstikket, og etter dette får jeg ikke lastet opp nye filer som tidligere.

Last opp/Sett inn > Legg til et bilde > Velg filer (flash eller enkel opplaster)
Da skal man få opp samme bilde som man får ved bildeopplasting (mener jeg å huske) hvor man kan skrive filnavn osv som kommer da i innlegget som en nedlastbar link til PDF.
Samme gjelder hvis jeg bruker Legg til media...

PDF fila legger seg dog i Mediabilioteket, hvor jeg kan hente den manuellt. Dette er tungvint og irriterende som fy...

Noen som har tips?
(bruker WP 3.2.1) og dette har pågått gjennom flere oppdateringer
 
Sist redigert:

paal_erik

Medlem
Nope, det er det den ikke gjør!

Skal ta noen print screen etc... Og vise
 

hansson

Langveisfarende
Har du prøvd å legge den inn som media? Det skal vel embedde mediet i siden. Men jeg har ikke testet. Er ingen fan av pdf-er som ligger innbakt i sidene, forresten. Er det ikke bedre å legge det ut som html og ha en lenke til pdf-en for de som vil ha det?
 

paal_erik

Medlem
Har forsøkt både som bilde og media. Ingen av de funker.
Det er en lenke til pdf'n jeg skal ha. Slik at de som ønsker kan laste den ned. Usikker på hva du mener med å legge den ut som HTML, da er jeg på meget dypt vann uten redningsvest...
 

hansson

Langveisfarende
Aha, lenke er enkelt å få til. Vi trodde du skulle ha den til å vise på selve siden, som om den var et bilde som lå der. Last opp filen i bildeopplasteren, og klikk på knappen "Insert into post".

Klikker du på html-visningen (i editoren har du en visuell visning og en kode-visning, sjekk kode-visningen) så har du da en lenke som ser cirka slik ut:

HTML:
<a href="http://www.dittdomene.no/wp-content/uploads/2011/10/testpdf.pdf">HER KAN DU SKRIVE INN DET DU VIL KALLE LENKA (PDF)</a>

Bytt ut teksten som står mellom a-taggene, altså der min tekst i stor skrift står, hvis du vil. Hvis du bare vil ha filnavnet til å vise, så lar du det være slik det er.

Med å legge ut som html mente jeg at du tar teksten fra pdf-en og legger rett inn i wordpress-redigereren, slik at det blir vanlig tekst på nettstedet. Enkelt og kjapt for den besøkende å se, så slipper de å åpne pdf-en.
 
Sist redigert:

paal_erik

Medlem
Takker.

Skal forsøke med denne løsningen. Kommer tilbake, sitter på jobb nå uten tilgang til dette privat.
Tror ikke løsningen er HTML, da dette som sagt er resultatlister fra konkuranse med logoer, plasseringer og fandens oldemor:) Men jeg skal forsøke den måten også, for å se hvordan det blir "live"...

Gratulerer forresten med ditt innlegg: 1K :)
 
Topp