Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laste ned store filer

Gaasehud

Medlem
Jepp, sikkert FAT/FAT32 – du bør konvertere den til NTFS. :)
Enkel måte å gjøre det på; skriv:
convert X: /fs:ntfs
i Command prompt og bytt ut X med stasjonsbokstaven. ;)

Gjort dette før, mener å huske at gammelt innhold ikke ble slettet. Men garanterer ikke.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, du kan konvertere til NTFS fra FAT uten at disken må formateres (tømmes). Det fungerer på akkurat samme måte som Mattis skriver. Les mer på den sistnevnte av de to forkjellige metoder på link under.

Kilde.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Stemmer som mattis sier at det er fult mulig å bruke den innebygde komandoen convert.exe.. (finnes i alle windows versjoner fra og med W2K..

CONVERT D: /FS:NTFS
men hust at å konvertere til NTFS er en enveisenveis operasjon. Det er ikke mulig å konvertere tilbake til FAT32 etterpå. Uten å måtte flytte/kopiere dataene til en annen lokasjon, formatere partisjonen med FAT32 igjen, og deretter flytte/kopiere dataene tilbake.

Vil anbefalle deg at du og i tillegg kopierer dataene du har på den stasjonen over til en annen FØR du konverterer til NTFS-filsystem, som en ekstra sikkerhet... for man vet jo aldri.. er trots alt en Windows-styrt maskin vi prater om :p
Kan jo hende at den verdensberømte "blue screen of death" dukker opp...
Windows_XP_BSOD.png


:p høhø
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hver eneste gang jeg har fått bluescreen (har aldri opplevd den på Vista eller Windows 7 riktignok) så har den faktisk gått bort ved å skrive ny oppstartsektor til C:. Det gjelder forsåvidt på alle maskiner jeg har fikset som har fått dette problemet.

Undrer meg litt på hvorfor Windows ikke har en integrert funksjon som forsøker det automatisk. For å skrive ny oppstartsektor har jeg nemlig alltid måtte boote fra Windows XP'cden og skrive ny oppstartsektor fra reparasjonsverktøyet som finnes på den cdplaten.
 
Topp