Lagre komplett nettside for visning uten nett

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har en kunde som har en stor annonse ute, og jeg tenkte at det kunne vært greit å fått lagret denne nettsiden, slik at jeg kan bruke det som referanse for å vise nye kunder hvordan det blir seende ut.

Jeg har prøvd "lagre som" i både Opera og FF, men det blir ikke bra. Opera får ikke med alle bilder f.eks, så jeg får masse firkanter med kryss i og FF dytter toppen av nettsiden nedover (se bilde).

Har funnet et program som gjør dette, men da taster man inn URL også lagres siden. Problemet er jo bare at min kundes annonse rullerer med mange andre og jeg gidder ikke lagre siden 10 ganger f.eks for at jeg skal treffe samtidig som min kundes annonse vises.

Så; finnes det en enkel måte å gjøre dette på som fungerer bra?

Vedlegg

• nettside.jpg
    nettside.jpg
    100 KB · Sett: 28

Dag Frogner

Supermedlem
Haha, bra at jeg klarte å anbefale deg det for en stund siden, men ikke finne tilbake til det nå. :D

Takk skarru ha!

EDIT: Testet nå og den fungerer jo fint til å laste ned, men problemet er fortsatt at jeg må laste ned siden når min kundes annonse vises og jeg kan jo ikke vite når det er med mindre jeg kan få lastet ned siden via en nettleser e.l.

Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Aha jeg har en uvane med å lese ting litt for kjapt, får bare med meg 40% av poenget! Da skjønner jeg hva du var ute etter. Vet dessverre ikke om noe sånt program. Men en idé er jo å laste ned hele siden, og så bytte ut annonsen som ligger på stedet der du vil vise flash-filen din. Kaller du den det samme og legger den i samme mappe der originalfilen ligger (eller evt. redigerer html-filen som lastes ned så til å vise din fil) bør det gå bra.

picxx

WF 09
Kan du ikke bare ta et screenshot i 1:1, deretter slice ut plassen der annonsen skal være og legg inn flashannonsen der?
Da vil jo det eneste bevegelige være annonsen, pluss at man får se den "på siden".

Nutz

Med lem
... fatter ikke hvorfor det er noe problem å "grabbe" en dynamisk side til man får riktig resultat.
-Så spare den som var "perfekt".
Hvordan skal et normalt program vite at det skal ta et bilde nøyaktig når ditt annonseelement vises i en banner-rotator?

Topp