Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage nettbutikk!

ynos82

New Member
Var innom en butikk i Oslo og kjøpte noen klær, og da jeg skulle betale spurte jeg om han hadde nettbutikk. Han blei veldig pratsom da og sa at han ikke hadde det, men var veldig inntressert i det men lurte på om det ville være lønnsomt siden han kun tar in restvarer fra andre om jeg forstod riktig....

Jeg fortalte han at det er jo ikke så mye å tape og det kanskje kunne være vært et forsøk, men at det sikkert ville være mye jobb i starten å legge ut alle klærene. Jeg fortalte han at jeg hadde lagd et par nettbutikker (som jeg kun har laget privat for meg selv får å se om jeg klarte det rett og slett).

Jeg har aldri tatt på meg noen oppdrag på å lage hjemmesider/nettbutikker og lurer egentlig litt røffly hvor mye jeg kan ta betalt for et sånn oppdrag. Ser også at hostgator har en quick install for diverse nettbutikk løsninger som: Magento, OpenCart, PrestaShop, Zen Cart, osCommerce, TomatoCart, phpCOIN er det ikke bare å finne en passende template og bruke en av de løsningene.

Eller er det mye jeg overser og har tatt meg litt for mye vann over hodet?
Tar gjerne inn tips på hvem nettbutikk løsning jeg bør bruke da jeg kun har testet Opencart, og osCommerce.
 
Jeg vil sterkt anbefale Magento, og nja kanskje litt vann over hode. Men det bør ikke være noe problem, om du ser på dette like mye som en erfaring som for å tjene penger. For du vil trolig bruke mer tid enn du tjener penger på dette.
 

Mikkel79

Medlem
Vi laget vår første nettbutikk i Magento, men det var veldig mye mere arbeid enn jeg trodde det skulle være.
Mye var små endringer og nye ting vi fant ut etterhvert. Og det tar ekstra tid når det er ting man ikke kan endre selv,
men må vente på en østeuropeisk programmerer som skal gjøre det i tillegg.

Tror når man først har vært igjennom hele prosessen, så går nok neste mye raskere heldigvis.
 

ynos82

New Member
takk for svar :) har blitt litt klokere...var jo en pakkepris jeg tenkte på men vet lissom ikke helt hvor mye jeg kan si til dem at det vil koste. Må jo tenke på alle utgifter som domene,server, tillegsting som templates osv. Arbeidet er det egentlig ikke så veldig farlig med siden jeg har mye tid til overs akkurat nå og ser på det som en erfaring og ting jeg kan vise til at jeg har gjort om det blir aktuellt å gjøre for noen andre en annen gang. Men vil jo selvfølgelig tjene litt på det..
 

ynos82

New Member
Ja må si at Magento virker vanskligere en de andre løsningene jeg har prøvd før, men ser veldig bra ut men ganske høye epriser på templates...skal ta en titt på prestashop også!
 
Topp