Kong_Harry
Medlem
Da blir det jo som å spørre hva en bil koster. Jeg kan svare at den koster 14kr, dog uten motor, karosseri, interiør eller alt annet som gjør at bilen faktisk kan brukes til noe. Du spør altså i praksis etter hvor lang tid det tar å utvikle en front-end som er lik Twitter. Der er du så heldig at Twitter er basert på et eget rammeverk, som de har gjort til Open Source (http://getbootstrap.com/about/), så svaret er at dette ikke vil ta mange timer. Hva du skal med en kopi av Twitter sitt UI, uten noen form for substans, skjønner jeg dog ikke.
Jeg snakker om applikasjonen; ikke UI/UX alene. Bootstrap er noe av det j*vligste jeg vet om. Det tar så lang tid å kustomisere (er det et ord i hele tatt?) at det er bedre å lage sin egen CSS fra grunnen av.
Etterhvert har jeg forstått nå at det er umulig å estimere et svar på det opprinnelige spørsmålet mitt: Hvor mange kodere trengs det for å lage en Twitter-kopi på 6 måneder? Kodet i PHP/MySQL/Javascript, samt HTML/CSS.
Å få svar på dette er egentlig ikke nødvendig, men jeg var nysgjerrig siden jeg har ide om en lignende (dog ikke identisk) tjeneste.
Du har et godt poeng; det er omtrent som å spørre hvor mye en bil koster