Låne ut penger på internett (forbrukslån)

Tilt

Medlem
Hei!
Jeg er en business-student som har en idè jeg gjerne vil prøve å realisere. Ideen bygger rundt det å låne ut penger av typen forbrukslån på nett.
Lurer derfor på om noen her inne kan svare meg på hvor vanskelig/ avansert det er å få til en sånn nettside med tanke på det tekniske som sikkerhet, login-input (?) osvosv.

Skal sies at jeg ikke har noe erfaring med å lage nettsider, og har kun lest litt på nettet og sett step by step youtube filmer om WordPress. Disse filmene viser blandt annet hvordan man kan lage nettbutikk, og ser forholdsvis simple ut. Trengs ingen koding med HTML osv noe jeg ikke har peiling på.

Lurer rett og slett på om det er noe jeg kan få til selv med litt research, eller om jeg må prøve å få med meg en samarbeidspartner som kan dette? Håper å klare det meste selv, men setter pris på om noen av dere intelligente vesner kan gi meg noen råd :)

Setter pris på alle svar

picxx

WF 09
Tenker du f.eks. på kundesider med oversikt over lån etc. tror jeg nok det kan være greit å leie inn noen som kan litt mer enn å skrible ned noen html koder.
Regner med du har full oversikt over det som ikke er online, slik at man ikke trenger noen utbroderende diskusjon omkrign lovlighet etc. av dette nedover i tråden.
Ja, det er rimelig avansert. Men, det kan finnes eksisterende systemer det er mulig å bruke som gjør det hele ganske mye billigere.
Det hele beror nok på hvor ærlig din kontaktperson (noe det høres ut som du absolutt må ha) fra off til online er og hvilken yrkesetikk denne har.

Sist redigert av en moderator:

Tilt

Medlem
Takk for svar :)
Det er ikke lover og regler jeg først og fremst er ute etter i denne omgang. Er kun det tekniske ettersom jeg ikke er særlig dreven i det å lage nettsider osv.
Grunnen til at jeg ønsker å kunne lage nettsiden selv er for å få den 100% sånn jeg ønsker den i tillegg til å prøve å ikke fortelle konseptet mitt til unødvendig mange folk ettersom det tvilsomt er en idee man kan ta patent og liknende på.
Men må nok klekke ut en god plan og lese en del på nettet før jeg bestemmer meg om hva jeg skal gjøre :)

picxx

WF 09
I all enkelhet kunne et kontaktskjema på en godt designet nettside gjort jobben for deg.
Det hele beror på, som jeg var innom i mitt forrige innlegg, på hvilke og hvor mange funksjoner du ønsker på nettsiden.
Jeg ville anbefalt deg å skrive en nøye plan over den nettsiden du ser for deg og hvilke funksjoner denne skal ha. Ta deretter kontakt med mange forskjellige webutviklere og innehent tilbud på en slik nettside. Ikke se deg blind på prisen.
Husk å skriv en kontrakt som ivaretar dine ønsker og forventninger til nettsiden.

picxx

WF 09
Hvis du er redd for at noen skal ta patent på det å låne penger på nett, tror jeg du kan ta det heeelt med ro. Tror vel heller ikke du kan ta patent på en nettside.

Hvorfor opprettet du to tråder?

Ta deg en pust i bakken knekt.
Det er vel ikke ulovlig å opprette mer enn en tråd her på WF?
At noen ønsker å beskytte en ide de synes er veldig god er kanskje ikke så rart?

:rolleyes:

Tilt

Medlem
Hei tror jeg ordla meg feil. Jeg mente at jeg ikke ønsker å gå rundt å fortelle konseptet til mange personer fordi det ikke går ann å ta patent på det :)

Det er ikke en vanlig lån på minuttet ide det er snakk om hehe :)

Jeg opprettet to fordi jeg var litt usikker på hvor den hørte hjemme. Beklager hvis dette var feil. er ny på forumet :)

Topp