Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kurs i Webdesign/Webutvikling

picxx

Well-Known Member
ka med å ta kurs i engelsk?
 

xdex

Medlem
Du trenger ikke være god i engelsk, for å lære deg programmering, men du må være god i engelsk for å forstå hva du gjør! Ingen kan programmere ut i fra minne, du vil alltid måtte bruke ett oppslagsverk, for å friske opp minnet, eller lære deg noe nytt.

Eksempel, gratulerer! du har lært deg PHP, du forstår fort at dette er tungvindt og vil gå over til ett rammeverk som kan hjelpe deg. Du velger Laravel, eller Phalcon, da er jo alt engelsk. Alle gode fagbøker er også på engelsk, aldri lest en norsk bok som er bedre enn den engelske.

Det handler ikke om å lære "hvordan lage ett logg-inn system", det handler om, "hvordan bruke sql server til å lagre sikker data" og da være kreativ, og utvikle deg selv videre basert på ett eksempel. En lærer er der for å hjelpe deg i gang, ikke å være kreativ fremover.
 

hansson

Langveisfarende
Støtter alle her som mener at engelskforståelse må være basis for alt som har med webteknologi å gjøre. Det nytter ikke å håpe at det kanskje, eventuelt, muligens kommer et nettsted som gir all den beste og mest oppdaterte informasjonen om Angular eller PHP på norsk. Hadde du snakka et "stort" språk som spansk eller portugisisk ville du funnet mye godt stoff, men dette gode stoffet eksisterer rett og slett ikke på norsk.

Alle de nyeste oppdateringer til alle teknologier som er i bruk, og nye som kommer til, skjer på engelsk. Skal du holde en server oppdatert eller installere nyeste versjon av et rammeverk du bruker på et nettsted, så er du pent nødt til å kunne lese om det på engelsk. Nordmenn som kan web tjener meget gode penger ved å jobbe som utviklere og konsulenter i næringslivet, de jobber IKKE med å gi undervisning på NKS. Derfor tror jeg, uten å ha noen dokumentasjon på det, at kvaliteten på undervisninga man får i Norge er meget varierende, tidvis trolig ganske lav.

Det kan kanskje være et poeng å ta noen norske kurs i starten, men hvis ikke engelskkunnskapen er god nok til å studere videre på egenhånd, så blir man rett og slett aldri god nok til å holde seg oppdatert og drive med dette på et profesjonelt plan. Det er ikke noe poeng å svi av 50 000 skattekroner på norske kurs når man får det samme nesten gratis på web. Jeg ville mye heller ha slitt meg gjennom et engelskspråklig kurs fra Codeacademy og Treehouse (og mange andre) og dermed blitt tvunget til å også lære mer engelsk terminologi. Jeg er ganske overbevist om at det ikke vil gå lang tid før du skjønner nok til å kunne utvikle deg i rask takt ved hjelp av engelskspråklig materiale.

Det finnes nok en haug med engelskspråklige nettuniversiteter rundt i hele verden der du også kan få personlig veiledning som tilsvarer det du vil få på de norske kursene. Sannsynligvis til en brøkdel av prisen.
 

Arctic

New Member
Jeg har lært omtrent alt jeg kan online (jobber med web fulltid), og jeg jobber med nøyaktig det du etterspør. Lynda.com er feks veldig bra og har flott utvalg. :) Ellers så er det vel qross som er en av de få som har i alle fall litt mer avanserte WP-kurs...
 
Topp