Kuponger og skjermbilder

abok118

New Member
Hei.

Jeg vurderer å inkludere kuponger på en nettside som jeg holder på utvikle. Må jeg i så fall be om tillatelse fra butikken som kupongene gjelder for for å publisere dem? I tillegg ville jeg gjerne ha skjermbilder av nettbutikkene ved siden av kupongene (slik som hos retailmenot). Er det lov å bruke slike skjermbilder uten tillatelse? I USA har de noe som heter "fair use". Har vi noe lignende i Norge, og vil det i så fall kunne gå under dette? Inntjeningen på nettsiden vil primært skje gjennom adsense. Vil prøve å unngå å bruke affiliatelinker da mange er skeptiske til dette.

clinton4

Medlem
Du kan bruke Free preview thumbnails on your site. Web page screenshot image for å vise skjermbilder.

Fungerer slik:
image.pxf

Sist redigert:

picxx

WF 09
Er ikke sikker på hvordan det er med loven, men drifter du nettsiden fra norge er det norske lover du skal forholde deg til (pluss kanskje brukervilkårene hos din host), hverken amerikanske eller svenske.

zapotek

Medlem
Ganske sikker på at det er "fair use" som gjelder i Norge. Forøvrig kreves det en nettsideeier med iq langt under 50 for å faktisk anmelde deg for å profilere nettsiden sin gratis...

Topp