Kunne du tenkt deg et "crash-kurs" i salg?

Msites Ltd

Livsnyter
Hei,

Jeg ser det er mange som hele tiden har spørsmål rundt dette med salg, og da spesielt av annonser, tekstlinker, kampanjer etc på sine nettsider.
Jeg ender ofte opp med å gi et lite kort svar som sikkert kan være til både hjelp og ikke minst skape to nye spørsmål.

Jeg vurderer derfor å sette opp et kort kurs over 2-4 kvelder eller et weekend-kurs i salg. Det blir litt teori, praksis og muligheter til individuell konsultasjon for å finne gode løsninger.

Det blir et kurs både for deg som skal selge selv og for deg som skal ansette.

Før jeg skrur sammen en ferdig pakke vil jeg gjerne vite hvor mange som kunne tenke seg dette, hva dere vil få servert på et slikt kurs og hva dere forventer dere?

picxx

WF 09
Er det online, eller vil det være i et eller annet lokale?

peterandrej

pensjonert moderator
Det jeg lurer på er hvilken kompetanse du har innen feltet salg som gjør deg i stand til å holde et kurs av denne typen. Det er vel det sentrale her, tenker jeg. At du liksom har peiling på det du snakker om. Og det må du på en eller annen måte "bevise" overfor interesserte. Så det ville jeg fått fram hvis jeg var deg.

F.eks:
- du har studert markedsføring på høyskolen på Lillehammer, med spesialisering innen personlig salg.
- du har drevet salgsbedriften "ja jeg selger" i 10 år, hvor du har hatt ansvaret for XXX.

---

NB! Jeg vet jo at du har masse kunnskap og kompetanse, men du må - hvis du skal tiltrekke deg interesserte - påpeke hvilke kvalifikasjoner du jo faktisk har.

Crash-kurs i salg høres svært interessant ut. Jeg hadde definitivt vært interessert i noe slikt, men hadde tatt de allerede nevne faktorene, pris og din kompetanse, med i vurderingen om hvorvidt dette hadde vært interessant.

I tillegg er det jo den geografiske faktoren, så klart. Dukker det opp et slikt kurs i Oslo i løpet av våren, dukker jeg neppe opp. Tilbyr du noe tilsvarende i høst når jeg faktisk bor der nede, og pris og kompetanse lyder tiltalende, er jeg der.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kunne gjerne tenke meg et kurs innen hvordan bygge opp et salgsteam, gjerne fra og med den første selger blir dratt inn. Det finnes det ikke nok litteratur om etter min mening.

A

andy

Guest
Hold dere til det tråden gjelder. Dette er ikke en tråd for diskusjoner om hvem som kan gjøre hva best. Lag en egen tråd for slikt. Eller fortsett her: https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/7654-hvem-kan-hva.html

Var det noen som sa noe om "hvem som kan gjøre hva best"? Er det bare et kort Ja/Nei svar du vil synes er bra nok og ikke spam i denne tråden?

Ellers er jeg også interessert i å vite litt mer om kurset, og Msites' kompetanse.
Ikke for å være frekk men jeg har ikke syntes noe særlig om anonsesalg trikset ditt hvor du ikke oppgir relevante og kritisk informasjon om anonseplassen som hvor mange daglig unike views / estimert clicks etc..
Bortsett fra det ser jeg ikke bort ifra at du kan være en veldig kompetant selger!

Msites Ltd

Livsnyter
Spørsmålet var enkelt i utgangspunktet - det var om man var interessert i et slikt kurs.

Dette var ingen salgstråd :)

@andy: det er ikke noe "triks" - og kanskje du får vite hvorfor jeg gjør som jeg gjør hvis du går dette kurset!?!

Når alt det er sagt har jeg jobbet profesjonelt med salg siden 1988 - og jeg vet jeg har mye å tilføre for de som er interesserte. Jeg har jobbet med både kjente og mindre kjente merkevarer, selskaper og ikke minst selskaper som har hatt behov for å bygge seg opp pga nystartet, salg som har sviktet etc.

Format på kurset blir beskrevet senere!

U

Uregistrert

Guest
Jeg kommer

bare si fra hvor, når og hva som skal til

:eek:) Viktor4u

Topp