Kundeoppfølgingssystem / CRM

Bjørnar

Gründer
Hei,

Jeg er på desperat jakt etter et kundeoppfølgingssystem. På grunn av den sabla store jungelen der ute, så ber jeg om deres erfaringer.

Krav:
- Kundeliste, med essensielle data som navn, telefon, firma, epost, www osv.
- Må kunne lagre historikk på kunden / notater. Altså har kunden ringt meg en eller annen gang, så vil jeg legge det inn, slik at jeg har oversikt over når han ringte, og at jeg kan notere ned hva vi pratet om. Også lime inn mailer eventuelt.
- Kalender. Dersom en kunde ønsker at jeg skal ta kontakt med ham i løpet av mai, så må jeg kunne skrive et notat som så dukker opp i en kalender.
- Aller helst gratis, men kan også betale dersom programmet er knallbra og etterhvert uvurderlig.
- Ser for meg aller helst egen-hosted, men kan også være en Windows-applikasjon.

Trenger ikke være for flere brukere enn 1, men må kunne utvides etterhvert ved behov. Bør takle en mengde kunder.

Det er relativt mange som driver profesjonelt her, så jeg antar at det er en del av dere som har stålkontroll på dette.

sta

Medlem
Vi har brukt CRM - vtiger Open Source CRM i 4-5 år nå og det begynner etterhvert å gå seg til ganske bra. Skal sies at dette kanskje ikke er den beste løsningen hvis du skal ha noe som funker med en gang. Vi har brukt en formue på justeringer og utvikling av tilleggsmoduler, men fordelen er at vi nå har et system som er bra integrert med regnskapssystemet og prosjektstyringsverktøyet vårt.

stela

Medlem
Hei,

Jeg var på søken etter dette i fjor og kom da over en hosted løsning som møtte alle mine krav, og som jeg sterkt kan anbefale. Verktøyet heter Highrise, og du kan lese mer her: Highrise: Small Business CRM, Web-Based Contact Manager. De har en gratis plan hvor du kan ha opptil 250 kontakter, så du kan teste det ut.

Ut fra de kriteriene du har skrevet ovenfor, vil alle bli løst med Highrise. De har også en ganske så flott Iphoneapp hvor de har tilgang til alle kontaktene og hvor du blant annet kan legge inn et voice opptak f.eks etter et kundemøte.

Lykke til!

Topp