Krever stor ordre for at jeg får bli kunde

Liandrian

Medlem
Jeg har tatt kontakt med importører i Norge for å kartlegge priser og se hvem som er villig til å samarbeide. Jeg fant jo raskt ut at prisene på andre nettsteder i andre land var dårligere enn her i Norge.

Men så kommer det store spørsmålet: Er det vanlig praksis å kreve av kunde å fordre en ordre på 20.000 mva for å etablere kundeforhold?

Liandrian

Medlem
Neinei... Jeg får jo ikke gjort noe med det annet enn at jeg bestiller varer :) bare lurte på om dette var en skremselstaktikk ettersom kontaktpersonen mente at det allerede fantes nok av nettbutikker som tilbød det jeg vil tilby , i samme mail.

Men takk likevel :)

zenhagen

Medlem
Det er nok fordi de ikke er så veldig gira på å ha deg som kunde hvis du ikke satser stort.

Vi har opplevd det samme fra mange norske grossister, og har valgt utenlandske leverandører til de fleste varegruppene vi har.
Ser ikke helt noen grunn til at vi skal stå med lua i hånda og be pent om å få bruke penger hos dem. Nå skal det sies at dette gjelder ikke alle, men vi har møtt mange "snobber" som har dårlig kundeservice ;)

Når vi blir størst, så vil jeg sette pris på de som tok imot meg som liten.

Dag Frogner

Supermedlem
Tror nok det er ganske vanlig, spesielt hvis dette er et firma som fra før selger varer i hundretusen/millionklassen. De syntes kanskje det rett og slett ikke er verdt bryet om det kommer en ny kunde som bare skal handle for noen få tusenlapper?

Det er svært vanlig at det er relativt "høye" start summer. Ofte opplever jeg ikke disse summene som særlig høye. En sum 20.000 kroner er ikke høy i forhold til det jeg har erfaringer med.

Av og til nekter de også å sende til adressen som ser ut til leilighet eller blokkadresser, og av og til må man sende inn en kopi av bedriftattesten.

Topp