Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Konkurrent tar mitt navn

annettelode

Medlem
Atomet: Hvis applikasjonen til bysykkel ligner for mye på din kan du igjen hevde at de har kopiert UI og logikken (selv om du da også må kunne påvise at det er flere gode måter å løse oppgaven på, slik at det er påfallende merkelig at de valgte akkurat det samme som du kom fram til).

Ved å bruke andres logo eller varemerke (registrert eller ei), så surfer du på 'ryktet' til andre, og de 'andre' har ingen virkelig kontroll over hva du foretar deg (det eksisterer ingen avtale eller kontrakt). De 'andre' har brukt masse tid og penger på å komme seg hvor de er nå.


Hei,

Er det noen regler/lover når en konkurrent setter opp et likt domene som mitt firmanavn med formål om å skade rangeringen og kopiere min service?
 

zapotek

Medlem
Hei,

Er det noen regler/lover når en konkurrent setter opp et likt domene som mitt firmanavn med formål om å skade rangeringen og kopiere min service?

Heter firmaet ditt "SEO Norway"? Finner ikke noe firma i Brreg.no som heter det.

Navnet er såpass generelt og beskrivende at jeg tviler på du har noen rettigheter. Skader rangeringen din gjør det heller ikke om noen lager en lignende side.

Det blir det samme som om "Bjarnes campinghytter" i Sogn og Fjordane lager seg en side som heter campingisogn.no og beskriver campingplassen sin der. Konkurrenten "Sissels supercamping" like i nabolaget registerer camping-sogn.no og informerer om campingplassen sin på det nettstedet.

Kan ikke se at Sissel gjør noe galt.
 

annettelode

Medlem
Heter firmaet ditt "SEO Norway"? Finner ikke noe firma i Brreg.no som heter det.

Navnet er såpass generelt og beskrivende at jeg tviler på du har noen rettigheter. Skader rangeringen din gjør det heller ikke om noen lager en lignende side.

Det blir det samme som om "Bjarnes campinghytter" i Sogn og Fjordane lager seg en side som heter campingisogn.no og beskriver campingplassen sin der. Konkurrenten "Sissels supercamping" like i nabolaget registerer camping-sogn.no og informerer om campingplassen sin på det nettstedet.

Kan ikke se at Sissel gjør noe galt.

Hei,

Sant det.
 
Topp