Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kommer google+ til å utkonkurrere Facebook i nær fremtid?

Det virker som google+ bare vokser og vokser:

Watch out Facebook, Google+ is now the world?s second largest social network and it?s growing fast! | | Independent Bytesize Blogs


"As the search giant continues to integrate Google+ functionality into every facet of its company, it’s clear that Google’s social network has the potential to match and even exceed Facebook’s achievements. Provided its unprecedented growth remains steady."


Med tanke på at google+ allerede er nummer to blandt aktive brukere ( GlobalWebIndex), pluss at de dominerer søk såvel som eier youtube + har hangout teknologien godt på plass, er det nærliggende å anta at det kan bli et skikkelig skred mot google+ hvis mer "vanlige" folk begynner å bruke plattformen.

Fast company skrev også nylig en artikkel om hvordan google+ tar over mer og mer av den sosiale kommunikasjonen online:


"Despite being an echo chamber as far as the press was concerned only two months ago, now Google Plus is “bigger than Twitter,” according to many of the same media outlets. That might not feel true today, but it will in short order."

... A month ago, I wrote about how no one was willing to admit that Google Plus’s user acquisition strategy of using the carrot and not the stick was… well, working. Well enough so that I was willing to gamble a pie in the face on it. Google began by absorbing 100% of online writers by way of offering them the ability to claim their own work with Google Authorship. Then Google Plus started absorbing all local businesses by starting to merge Google maps and Google local business pages. It wasn’t clear at the time what the next steps would be to get everyone else on board too, but that’s changed.
( The Future Of Google Plus, And Its Path To Social-Media Domination | Fast Company )


Personlig tror jeg det sosiale onlinemarkedet er mer enn stort nok for både Google og facebook, men jeg ville nok ikke satset på at facebook forblir like dominerende i fremtiden.

Hva tror dere?
 

Tonny Kluften

Administrator
Alle kan ta feil, også jeg, når jeg sier at Google+ er dødt om et-par tre år. Ihvertfall i den formen det er nå. Så lenge det ikke er tilrettelagt slik at folk flest har god nytte og glede av det forblir det en nerdegreie og for folk som er opptatt av å bruke det til å vise seg frem eller få andre fordeler ved hjelp av det.
 

Tony J

Alle skal få
Begge er velkomne :) Det er mye mer interessant stoff som vises på Google kontra Facebook, men som bedrift ønsker jeg at begge kan operere uavhengig av hverandre i fremtiden.
 

Tony J

Alle skal få
Torstein: Du kan jo begynne å se på mulighetene for SEO effekt ved å registrere Google Page og koble den mot nettsiden din. Og siden det er mange nerder på Google+ så kanskje du kan finne nye kunder der?
 
Alle kan ta feil, også jeg, når jeg sier at Google+ er dødt om et-par tre år. Ihvertfall i den formen det er nå. Så lenge det ikke er tilrettelagt slik at folk flest har god nytte og glede av det forblir det en nerdegreie og for folk som er opptatt av å bruke det til å vise seg frem eller få andre fordeler ved hjelp av det.

Men nerdene er jo the frontrunners!:) Det har aldri vært mer IN og hipt å være nerd enn hva det er idag. Jeg tror vi kan glemme at Google+ beholder en fast form, systemet utvikler seg hele tiden med updateringer i øst og vest.

Google hangouts er vel per idag den mest unike tjenesten i Google+ systemet, siden det gjør det mulig å både ha live videokonferanser gratis fra hvilken som helst plattform, og legge det rett ut som YouTube video så andre kan se på det i etterkant. Basicly betyr det at hvem som helst kan starte sitt eget talkshow og hvem som helst kan være gjest. Skavlan kan begynne å få konkurranse. Videre er det Google events og tjenesten med å synkronisere bildene til alle deltagerne i ett felles album, som kan være praktisk i forbindelse med alle slags tema arrangementer.

Så gjenstår det å se hva som skjer med Google glass, men det blir garantert et sted mellom ganske og ekstremt heftig. Synkronisert med Google maps betyr det at man kan gå rundt i byen, og du har en tur guide som forteller deg historier om de tingene du tilfeldigvis interesserer deg for (som guiden vet bast på dine tidligere søk), og hva som finnes i området du er i nå korresponderende til dine interesser. Hvis du vil vite hvor du skal spise eller hvilket museum som er verdt å besøke eller hvilke butikker som har ditt og datt, er det bare å spørre og du får svar med en gang og full veibeskrivelse og nøyaktig hva det vil koste og hva budsjettet oppdateres i samme slengen....osv osv osv.

Det er når alle de ulike tjenestene til Google (og andre plattformer) synkroniseres og samhandler, at de revolusjonerende tjenestene dukker opp som forandrer hele hverdagen til det ugjenkjennelige.

At Google+ er dødt om to tre år må bety at Google er dødt om to tre år, noe som virker ekstremt usannsynlig slik det står nå. Google+ er jo sentralnervesystemet som binder alle tjenestene til Google sammen.

Men ja, jeg tror nok det er mer enn nok plass for både Google og Facebook og en haug andre firmaer, så sinnsykt svære disse markedene er og så sinnsykt mange aspekter ved livet tjenestene berører.

En ting er helt sikkert: vi lever i veldig spennende tider :)
 

metallian

Medlem
Litt usikker på om Tony J har mer på lager enn meg her, men jeg har ihvertfall passet på å legge inn koblinger til mine sider fra min G+ profil, er muligens det han mener? Dette gjøres enkelt inne på profilen ihvertfall.
 

Tony J

Alle skal få
Steg 1: Legge inn en kobling på nettsiden for å bli godkjent på Google+ (kobling fåes inne på "info" på bedriftssiden din så må du trykke på "kobling nettsted"

Steg 2: Legg kodebiten du blir tildelt på <head> og trykk "Test nettsiden", Hvis koblingen blir godkjent får du melding om at det kan ta 2 dager til 2 uker å få nettsiden din godkjent.

Steg 3: Få vanity url (bra for SEO?) på siden din. F.eks Travellingman over her sin side er : https://plus.google.com/u/0/b/117818...68434131/posts , men har du et godkjent nettsted kan dette bli https://plus.google.com/dittnavnher (tror google tildeler navn)

Steg 4: Inn med google knapp på nettstedet ditt (dette kan nok gjøres når som helst, men jeg velger å vente med googleknapp før alt det andre er ferdig)

Jeg er forøvrig bare ferdig med steg 1 og 2 nå og venter på å bli godkjent :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har lagt inn lenke til nettsiden min, men husker faktisk ikke om den måtte godkjennes :confused:

Den har jo blitt huket av som "Tilkoblet nettsted"

Var det flere metoder for å verifisere? Via Google adsense feks?

Er jo bare få dager siden jeg gjorde dette så litt flaut att jeg ikke husker dette :eek:
 

Vedlegg

  • Skjermbilde.JPG
    Skjermbilde.JPG
    26,3 KB · Sett: 9

Tony J

Alle skal få
Jeg har lagt inn lenke til nettsiden min, men husker faktisk ikke om den måtte godkjennes :confused:

Den har jo blitt huket av som "Tilkoblet nettsted"

Var det flere metoder for å verifisere? Via Google adsense feks?

Er jo bare få dager siden jeg gjorde dette så litt flaut att jeg ikke husker dette :eek:

Ja sånn skal det se ut :) Aner ikke om alle metodene, men dette virker som den som var "rett frem".

Edit: Jeg har domene med ø og o. Når jeg forandret linken til den med "o" så ble siden bekreftet med en gang fordi jeg allerede var bekreftet via google for nettredaktører. :) Probemstillingen min blir om jeg bør gå tilbake til ø igjen.
 
Sist redigert:
Topp