Tenkte bare å komme med noen tips hvis/om det er noen som kjører igang en eller flere prosjekt.
Tenk smått.....veldig smått.
Ikke prøv å bli ledende innen store nisjer som reise, finans, nyheter, livsstil etc. men konsentrer heller prosjektene rundt mini og mikronisjer.
Istedet for f.eks. reise kan man drille det ned i reiseartikler--->kofferter (kofferter bør ikke være ekstremt vanskelig å ranke på?).
Istedet for finans drill ned i kredittkort---> bonuskort.
etc.
etc.
På denne måten kan man kjøre hvert enkelt prosjekt raskere, man får flere infosider og det gjør ikke noe om noen dropper ut etter første prosjektet, men kanskje hiver seg på det 5. igjen.
Hadde jeg skulle kjørt noen av prosjektene tror jeg også jeg hadde satt et krav til at det skulle bygges enkle html sider, da det fort blir en del som roter seg bort i design, databaser og annet teknisk om man bruker cms/wordpress som plattform, noe som igjen fører til at enkelte kjører seg fast nesten før de begynner og dropper av.
Hadde man da f.,eks. kjørt 10-15 prosjekt på mikronisjer, hvor folk hadde hatt mulighet til å droppe av og hoppe på alt etter hvilken nisje man til enhver tid jobbet med kunne man etter den tid igjen sett på muligheten til å f.eks. sette opp litt tyngre satelittsider for de som hadde ønsket å ta det videre.
Jeg har mere tro på noe slikt kontra å igjen dra igang et stort og tildels tungt prosjekt hvor historien kun gjentar seg, folk dropper av og det til stadighet blir de samme som på tidligere prosjekt som igjen må dra lasset etter en tid.