Komme seg opp fra Sandkassa..?

pleb

Medlem
Hei,

har vært nede i sandkassen i noen måneder nå (2 mnd for å være nøyaktig) i og med at jeg lagde så mange linker med samme nøkkelord. Har dere noen tips for hvordan man skal komme seg ut? Jeg produserer innhold som aldri før, og har helt 100 % sluttet å linke til egen side selv.

Virker helt håpløst å komme ut... off. Og den som hadde ganske god inntjening også. :(

Frode

Medlem
Vel, var i samme situasjon for en tid tilbake... Har ikke noe fasitsvar, men bygde linker til undersider, lagde nytt innhold og den siden kom tilslutt tilbake. Tok en 3-4 mnd

Tyrihans

Medlem
Som du sier at du gjør, legg til nytt innhold. Hvis du har for mange linker med samme ankertekst / overoptimalisert, så skal du i tillegg bygge flere linker med alternativ ankertekst. Bruk en helt annen ankertekst +deoptimaliser siden.

Når dette er gjort, gjør som Tonny sier og send en request til Google om å få komme tilbake igjen via webmaster tools.

pleb

Medlem
Takk for svar, og takk for link, Tonny.

Skal ta å bygge noen alternative linker og se hvorvidt jeg kan klatre litt. Gjelder bare å ikke bli utålmodig - da ender jeg nok på fjerde side konstant.

lukaus

New Member
Hei Pleb, hvordan gikk det? Jeg hadde den samme utfordringen tidligere. Det virket nesten som jo mer jeg konsentrerte meg med å få høy ranking med et søkeord, desto verre søkeplassering fikk jeg. Prøv med å konsentrere deg på andre søkeord. Også prøv med å tilsette <META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="86400"> til din nettsiden.

PS: jeg er ikke en SEO-ekspert. Jeg er en italiensklærer som driver skolens nettside , allora.no. Lykke til!

Sist redigert av en moderator:
Hvor er det jeg kan sende melding til Google? Finner ikke dette noe sted på Webmasters. (Fant og sendt)

Sist redigert:
Hei,

har vært nede i sandkassen i noen måneder nå (2 mnd for å være nøyaktig) i og med at jeg lagde så mange linker med samme nøkkelord. Har dere noen tips for hvordan man skal komme seg ut? Jeg produserer innhold som aldri før, og har helt 100 % sluttet å linke til egen side selv.

Virker helt håpløst å komme ut... off. Og den som hadde ganske god inntjening også. :(

Join the party. Har vært der i over et år. :rolleyes:

Trodde jeg var i sandkassen, sendte inn melding gjennom google webmasters. men vite seg at det ikke var tilfelle når jeg fikk melding tilbake om at det ikke funnet noe feil/ulovligheter. Men føler at siden bare ranker dårligere og dårligere..

pleb

Medlem
I løpet av neste uke fjerner jeg all synlig reklame, fjerner en del linker og poster en del artikler. Så skal jeg melde inn til Google Webmaster Tools.

Thunderpeel; å bli straffet av Google ved å bli sendt milevis tilbake på rankingen når man søker på google.no. Har straffet meg såpass at antall besøkende har gått ned med 90 %.

Flysta

Medlem
Det pleier å skje hvis hjemmesiden er ganske ny og man søkemotoroptimaliserer mod et for stort søkeord. Hvis man starter med å søkeoptimaliserer mod mindre søkeord der relaterer til ens hovedsøkeord, blir siden bygget opp naturlig og vokser i takt med at ens trafikk øker fra de små søkeord. Etter et års tid kan man så begynde å rangere for det store søkeord. Det skjer også hvis man overoptimaliserer f.eks med for mange unaturlige backlinks eller for mange søkeord i Title taget.

Jeg så det meget da jeg jobbet i forbrukslån-bransjen. Masse små sider der hoppede til side 1 med lite indhold men utrolig mange backlinks. De ville legge der en måned eller 2 og så pludselig dumpe til side 4-5. Eksempler som kan nevnes er ireiser.no og norpak.no der begge lå i top 3 for søkeordet "forbrukslån" for et par måneder siden men nå legger på side 3 og side 6, og sikkert kommer til å legge der alltid, da siderne reelt ikke har noget indhold.

Bygg siden opp med et bra fundament, dvs med mye, unikt og velkskreven tekst uten å jage på backlinks og så sats på long tail keywords i starten, så undgår man "sandboksen" eller kommer opp fra den.

En undtagelse er dog hvis man har mange sitt hoved-søkeord i sitt domenenavn, da kan man tillade seg å være litt mere aggresiv.

Sist redigert:
Topp