Kode inn over spesifikke WP kategorier?

i-net

WF 09
Som tittel sier: hvordan kan jeg legge inn forskjellige type html koding (eller tekst) over de forskjellige kategoriene i Wordpress enklest mulig? Finnes det en plugin?

Når jeg klikker på på "Categori 1" vil jeg altså ha tekst og linker over selve innleggene i kategorien.

Takker for all hjelp!

i-net

WF 09
ehhh. Tonny, fikk ikke helt dette til og lurte på om du kunne komme med noen kloke ord:

Jeg har altså laget en ny page med litt tekst f.eks. jeg vil ha over en kategori og linket det opp til kategorien gjennom instillingene i plugin`en.

Deretter har jeg lagt inn koden han karen beskriver i guiden sin;

Kode:
if( function_exists(page2cat_output)): page2cat_output($cat); else: ?>

Slik jeg ser det skulle det være akkurat slik han beskriver det, men likevel blir bare denne kodelinjen skrevet ut som kode på nettsiden min.

Utdrag fra der jeg limte inn koden i templaten (archives.php) :

Kode:
<?php get_header(); ?>

<div id="content-wrap">
  <div id="content">
    <div class="gap">
      <?php if (have_posts()) : ?>

<?php $post = $posts[0]; // Hack. Set $post so that the_date() works. ?>
      <?php /* If this is a category archive */ if (is_category()) { ?>
[B]if( function_exists(page2cat_output)): page2cat_output($cat); else: ?> [/B]
      <h2 class="pagetitle">Arkiv for  ‘<?php echo single_cat_title(); ?>’</h2>
      <?php /* If this is a daily archive */ } elseif (is_day()) { ?>
      <h2 class="pagetitle">Arkiv for
        <?php the_time('F jS, Y'); ?>
      </h2>
      <?php /* If this is a monthly archive */ } elseif (is_month()) { ?>
        <?php the_time('F, Y'); ?>
      </h2>
      <?php /* If this is a yearly archive */ } elseif (is_year()) { ?>
        <?php the_time('Y'); ?>
      </h2>
      <?php /* If this is an author archive */ } elseif (is_author()) { ?>
      <h2 class="pagetitle">Author Archive</h2>
      <?php /* If this is a paged archive */ } elseif (isset($_GET['paged']) && !empty($_GET['paged'])) { ?>
        <h2 class="pagetitle">Blog Archives</h2>
        <?php } ?>
      <?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
     <div class="post double" id="post-<?php the_ID(); ?>">
osv ... osv....

Det var vel slik det skulle gjøres (?), men det funker jo ikke :<

(Kan ikke php i det hele tatt, men prøvde for morroskyld å se om det funket om jeg la til "<?php" før "if( function_exists(page2cat_output)): page2cat_output($cat); else: ?>"
men det gikk i hvert fall ikke, lol).

Finnes det håp i snøret? Funker denne gamle utdaterte pluginen fortsatt? Er det latterlig at dette ikke kan gjøres i WP som default? (JA:p).

Ok, takk for tips :D

i-net

WF 09
OK, bare glem skiten over. Fant en annen litt enklere plugin som virket med en gang :D

"Content header plugin" heter den. Sånn, nå hjalp jeg nok alle som i fremtiden måtte lure på det samme :D

peterandrej

pensjonert moderator
Som tittel sier: hvordan kan jeg legge inn forskjellige type html koding (eller tekst) over de forskjellige kategoriene i Wordpress enklest mulig? Finnes det en plugin?

Når jeg klikker på på "Categori 1" vil jeg altså ha tekst og linker over selve innleggene i kategorien.

Takker for all hjelp!

Hvis du bare vil sette inn en tekst over en kategori, så er det jo bare å bruke wp's innebygde system for dette. I WP kan du skrive inn en kategoribeskrivelse for hver kategori. Denne kan enkelt hentes frem ved å bruke taggen:
<?php echo category_description(); ?>
..for eksempel i filen category.php som brukes til å vise kategorier. (Har du ikke denne brukes index.php).

Vil du legge inn noe kode eller tilpasse en kategori ytterligere kan du bare lage egne templates til en kategori. Da tar du bare category.php, gjør de endringer du vil, og så gir du denne et nytt navn med Kategori-id'en din på slutten. Eksempel:

category-6.php for kategori med ID6.
category-666.php for kategori med ID666.

Topp