Tenkte å komme med en liten tilbakemelding her på ManageWP (desverre har de ikke noe affiliateprogram enda, hehe). Ettersom løsningen med å legge alle wp innstallasjoner i en frame for å ta oppdateringer ikke lenger er mulig (wp har automatisk framebreaker av sikkerhetsårsaker) tenkte jeg å teste ut managewp, som vel var den eneste løsningen jeg faktisk fant som kunne brukes til mitt bruk i farta.
Nå skal det sies at jeg ikke har testet klonings eller bulk funksjonene på tjenesten, da mitt primærbruk er å bare ha en sentral plass hvor jeg kan oppdatere og administrere alle mine innstallasjoner.
Jeg startet med å legge inn 5 sider, og ettersom alt gikk helt bra er jeg nå etterhvert kommet opp i 22 sider på managewp og ting ser absolutt ut til å fungere smertefritt.
Kan absolutt anbefale alle å teste ut managewp hvis du har mange innstallasjoner å administrere. Virker sikkert meget bra for de som f.eks. selger nettsider og ønskerf en sentral plass hvor de kan administrere alle.
Tjenesten er fremdeles gratis, ettersom den er i beta, men det er jo heller ikke avskrekkende å måtte betale en $5-$10 i mnd. om man skal administrere en 10-50 innstallasjoner da. En skikkelig tidsbesparer spør du meg.
En ikke shameless plug
WordPress Multiple Blogs Manager – ManageWP.com