Klikk og unike besøkende

i-net

WF 09
Er ganske ny på tradedoubler, men har et kjapt spørsmål:
Hvordan er sammenhengen mellom klikk og unike besøkende.

Ser jeg har f.eks:
Klikk 7
Unike besøkende 0

Mente bestemt jeg hadde laget linken riktig, men ser det ut til å være noe galt her likevel ?

Og et annet spørsmål, noen som kan forklare forskjellen på :
90. EPC & Gjennomsnitt utbetalt EPC , og hva burde man se mest på når man velger program?

Sist redigert:

Ole

Medlem
Statistikken for klikk og unike besøkende blir ikke oppdatert parallellt. På oversiktsrapporten har du en lenke som heter "Les mer". Der ser du hvor lenge siden de aktuelle tallene er oppdatert.

i-net

WF 09
Takk for svaret Ole, men er nok ikke oppdateringsforsinkelse som er problemet mitt her tror jeg. Nå har det gått noen dager, har fått registrert 40 klikk, men tradedoubler registrerer ikke "unike besøkende". Det aktuelle programmet jeg bruker er "dynamisk uttrekk" til bokkilden.no Synes den er veldig smart, men bør jeg være bekymret for at det er noe feil med den i når jeg ikke får registrert unike besøkende?

Anders@TD

Medlem
Er ganske ny på tradedoubler, men har et kjapt spørsmål:
Hvordan er sammenhengen mellom klikk og unike besøkende.

Ser jeg har f.eks:
Klikk 7
Unike besøkende 0

Mente bestemt jeg hadde laget linken riktig, men ser det ut til å være noe galt her likevel ?

Og et annet spørsmål, noen som kan forklare forskjellen på :
90. EPC & Gjennomsnitt utbetalt EPC , og hva burde man se mest på når man velger program?

Hej i-net
Detta har egentligen ingen betydelse så länge du inte får betalt på UV. Bokkildens dynamiska uttrekk hamnar i en iFrame som hostas av bokkilden själva. Det innebär att referrer (avsändare av trafikken) i vårt system inte är ditt nettsted, utan bokkildens nettsida - vi trackar inte UV om trafikken inte kommer från den nettsideadress som är angiven under URL. Du borde du kunna lösa detta genom att i tillägg ange http://*.bokkilden.no under registrerad URL (INSTILLINGER -> Nettsideinformasjon). Låt din vanliga nettsida stå kvar så att det står exempelvis http://www.minsida.com,http://*.bokkilden.no i rutan.

Lycka till

Niclas

New Member
Ikke vet jeg hvor mange som har dynamisk uttrekk, men blir det ikke en veldig lang liste på Nettsideinfomasjon om man skal legge til alle annonsørenes URLer?

Anders@TD

Medlem
Blir ikke det der litt rart hvis man søker på et nytt program? da ser det jo ut for annonsøren som om *.bokkilden.no er din side?

Jag är enig med dig - det ser inte snyggt ut att bokkildens webbadress står som avsändare när du söker på nya program.
Anledningen att det blir såhär är att trafiken från uttrekket inte kommer från din webbsida, utan en webbsida som hostas av bokkilden (i iframen). Avsändare av trafiken är alltså inte du, utan bokkilden själva.

Att antalet UV inte kommer med i statistiken har ingen betydelse så länge programmet inte betalar på UV, du behöver alltså inte göra något åt detta.

Hvis du använder adTool kan du designa ett eget uttrekk själv och branda det precis som du vill. Då kommer också du stå som avsändare av trafikken.

Topp