Mine erfaringer
Jeg driver et NUF, og bruker klarna. Det virket veldig seriøst helt til det var snakk om oppgjør. I kontrakten står det spesifikt at det er x onsdager etter forfall på faktura.
Når jeg derimot forhører meg med klarna, da pengene ikke kommer, får jeg beskjed om at det er egne regler for NUF som de på svensk "berättade om på telefon". Bare tull.
Venter et par uker til og tar kontakt på ny. Da får jeg til svar at pengene blir utbetalt onsdag om 11 dager, mailen var besvart 18. november i år. For enhver som kan matematikk er 18+11 = 29. Pengene kom ikke, så jeg sendte på nytt en mail, og da fikk jeg til svar om at pengene ville komme neste onsdag igjen.
Bare bortforklaringer, og i hver mail bruker de setningen "Jag ber som hemskt mycket om ursäkt för denna missförståelse"
Det stopper seg vel selv hvor mange ganger man kan misforstå? For ordens skyld var hovedforfall på den nevnte fakturaen 25. 10, så det vil si at Klarna har 6 ukers oppgjørstid for NUF firmaer, noe de ikke på noen måte informerer om. De bare påstår å ha sagt det.
Min anbefaling hvis du har NUF? Styr unna!