Kjappe MM Medier Registrerings spørsmål

i-net

WF 09
Skal registrere meg på mmmedier her og ser dem spør etter følgende:

1. Bank Reg Nr & Konto Nr: (Konto nummer er greit, men hva er "Bank Reg Nr" ?)

2. IBAN Nr. (Hvordan får jeg tak i dette?)

3. SWIFT Nr. (Hvor finner jeg dette?)

Vet jeg kan kontakte banken min (Nordea) om dette, som jeg også sikkert gjør. Men skal jeg kunne finne denne informasjonen inne på nettbanken?

Takk for svar.

i-net

WF 09
Takk Ståle, du er sjef.
Skal vi se her, da fortjener du et solid ryktepoeng, for raskt og bra svar.

Førstemann til å besvare hva jeg skal putte inn i MM Medier sitt felt for "Bank Reg Nr" før konto nummer i registreringsskjemaet, får det siste ryktepoenget denne gangen.

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er ikke bare hos Nordea vi har fine søkemuligheter. Dette har vi på internett generelt, og Google er vel faktisk en av de største søkemotorene vi har i verden. Denne finner som regel mye god informasjon, og gir oss svar på det vi lurer på. Derimot, kan det jo helt klart bli vanskelig og bruke Google, dersom det skulle oppstå ett tilfelle, der vi må være 110% sikker på at informasjonen vi leter etter faktisk er pålitelig.

Når jeg tar en titt på en kredittnota fra Mmmedier, ser det ut til at "Bank Reg Nr," også kan være "CVRnr" på din bank. Samtidig finner jeg denne informasjonen på Bank details | Nordea.lv sine nettsider. Her finner vi da noe som har fått navnet Bank reg nr, noe jeg vil våge og påstå at er Nordea sitt Bank reg nr.

Denne tråden regner jeg med du vil finne i Google dersom du søker etter Bank Reg Nr nå, og som sagt, er det ikke alltid informasjon du finner i Google er pålitelig. Derfor vil jeg anbefale deg at du faktisk tar en kjapp telefon til din bank og spør hva dette Bank reg nr faktisk er.. Nei altså. Dette ble jo ikke noen bra forklaring altså.! Kan det ikke stemme at det ikke heter Bank reg nr i Norge, men at her i landet kaller vi det hele for CVR?

En annen ting, kan jo også være og kontakte Mmmedier, og høre med dem om det virkelig er CVRnr det er snakk om her.. :)

- Steike hvor lange og utfyllende svar jeg klarte og skrive nå. !

Sist redigert:

Marianne

Medlem
Synes det er litt synd at du skal være usikker på dette, så for å hjelpe deg i gang kommer svarene her:
(Til tross for at det ikke er Adservice Media du registrerer deg hos!!)

1. Bank Reg Nr & Konto Nr: (Konto nummer er greit, men hva er "Bank Reg Nr" ?)
"Bank Reg Nr" er et dansk fenomen, det betyr registreringsnummer og er ikke relevant for norske partnere, i og med at det ikke er en del av norske kontonummer. Det har ingenting med org nr osv å gjøre. Og uansett, så er IBAN og SWIFT det eneste man behøver for å overføre penger til utlandet...

2. IBAN Nr. (Hvordan får jeg tak i dette?)
IBAN nummer står ofte øverst i høyre hjørne på brev osv fra banken. Evt kan du bare ringe bankens kundeservice, og de vil gi deg det med det samme.

3. SWIFT Nr. (Hvor finner jeg dette?)
Her gjelder det samme som for IBAN.. :)

Håper det hjelper litt!

Mvh Marianne :)
adservice.dk | Adservice media | Online Advertising

Sist redigert av en moderator:
Topp