Kjøre Mac på PC? VMware?

adeneo

Medlem
Det er vel bare å installere OSX på VM'en.

Jeg bruker virualtbox, det finnes flere guider om dette.

Merk at enkelte programmer aldri vil fungere skikkelig på en PC med OSX, da enkelte programmer må kjøres på en Mac for å virke som tiltenkt, slik som for eksempel Xcode som blir bare surr i en VM (har prøvd).

clinton4

Medlem
Det var jo typisk, var nettopp xcode jeg skulle kjøre. Finnes det ikke noen måte å kjøre xcode på/via en pc?

adeneo

Medlem
Du kan vel forsåvidt kjøre xcode, men det blir litt klabb og babb med enkelte tillegg, iTunes virker ikke, du kan ikke laste opp noe, og en del testing funker ikke ettersom det kun er beregnet på Mac, men du får installert og åpnet xcode, men dersom du virkelig skal bruke det må du nok invistere i en mac mini og betale noen hundringser i året til Apple for en dev konto.

peterpan

Medlem
Jeg har kjørt xcode i min vm med mac os en god stund nå. Det går litt tregt, men det fungerer frem til jeg får kjøpt meg ny mac.

Testing på ipad og iphone fungerer også fint, så lenge du har dev konto.

Men som nevnt over, skal du bruke det til noe mer enn bare litt testing, så for guds skyld kjøp
minst en Mac Mini. De koster ikke så mye, og du får en mye større glede ut av det hele.

Det finnes ferdige "imager" av os x du bare kan laste direkte inn i f.eks wm workstation eller vm player :)

Topp