Kjøpt meg ny laptop, trenger jeg medfulgte Norton?

Tony J

Alle skal få
Hei

Har nylig kjøpt meg en laptop hvor Norton var ferdig installert ved kjøp med et halvt års gratis prøveperiode og med tilbud om 1 års forlengelse for 200 kr istedenfor 700 kroner ved bruk av tilbudet før februar 2013.

Men, trenger jeg Norton?

Har tidligere kun benyttet meg av windows security essentials som er gratis og har bare gode erfaringer med det. Hva ville dere ha gjort?

Tony

Tony J

Alle skal få
Hei fant ut at med Win 8 så holder det med Windows Defender:

Har du Windows 8 eller Windows RT?
Windows Defender for Windows 8 og Windows RT gir det samme beskyttelsesnivået mot skadelig programvare som Microsoft Security Essentials. Du kan ikke bruke Microsoft Security Essentials med Windows 8, men det trenger du ikke heller. Windows Defender er allerede inkludert og klar til bruk. Men hvis du vil beskytte PCen med en tidligere versjon av Windows, kan du bruke Microsoft Security Essentials til å beskytte mot virus, spionprogrammer og andre typer skadelig programvare. Det gir gratis* beskyttelse i sanntid for PCer i hjemmet eller mindre bedrifter.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
På min forrige laptop har jeg aldri hatt anti-virus, anti-trojan og lignende (brukte den i 2 år). Da den gikk i arv kjørte jeg alle updates og en virus-sjekk; resultat: ingen feil.
Jeg er normal forsiktig med hvilken sider jeg besøker og litt mer forsiktig med hva slags programvare jeg installerer.

Ville derfor trodd at det holder fint med Windows Defendor, men anbefaler vanlige brukere alltid en gratis versjon antivirus.

Tony J

Alle skal få
Det tenkte jeg også. For 15 år siden ville jeg trengt alt jeg kunne ha fått derimot :) Jeg merket at surfingen gikk raskere mye raskere nå som jeg av-installerte Norton. Norton skulle legge seg borti alt jeg gjorde på webben og litt til.

Topp