Kjøper gamle folk ting på nett?

kongen

kongemedlem
Kjøper gamle mennesker ting på nett eller er de skeptiske til å betale med kort på nett?

picxx

WF 09
Jeg er gammel.
Jeg kjøper utelukkende ting på nett.
(foruten brød og fersk salat)

Beergear.no

Medlem
Hva anser du som "aldersgrensen" her?
Generelt sett er det nok et flertall av de over 40 som velger faktura hos oss....

Torstein

Medlem
Fortsatt er dette en skaptisk målgruppe, men den er absolutt voksende og lett å undervurdere. I 2009 brukte 60% av alle personer i Norge i alderen 65 -74 Internett (http://www.ssb.no/emner/10/03/sa_ikt/sa_118/kap5.pdf).

Selv deltok jeg i fjord på et seminar i forbindelse med reiselivsmessen hvor det ble lagt frem tall på at de eldre kom i stor fart og kjøpte stadig mer gjennom Internett om ting var lagt til rette for dem.

Kassimaja

Geocacher
Fortsatt er dette en skaptisk målgruppe, men den er absolutt voksende og lett å undervurdere. I 2009 brukte 60% av alle personer i Norge i alderen 65 -74 Internett (http://www.ssb.no/emner/10/03/sa_ikt/sa_118/kap5.pdf).

Selv deltok jeg i fjord på et seminar i forbindelse med reiselivsmessen hvor det ble lagt frem tall på at de eldre kom i stor fart og kjøpte stadig mer gjennom Internett om ting var lagt til rette for dem.

Hvordan leger du til rette for eldre på internett? Ingen høye trapperinn og dører som åpner seg selv?

zapotek

Medlem
En enkel måte å øke konverteringsgraden ovenfor denne aldersgruppen er å ha teksten "anbefales av Vidar Lønn Arnesen" godt synlig på nettsiden.

;)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ser jeg på foreldrene mine (65+) så ser de mest brukte ting på nettet og kjøper lokalt.
De bruker altså nettet mest til å orientere seg, men stoler på større kjente butikker. Elkjøp har mer troverdighet enn Komplett for de.

Kassimaja

Geocacher
Hva bruker de gamle egentlig penger på, foruten mat og strøm?

Ullsengesett og dyre madrasser
Tupperware
Bussturer
Bingo

Fordommene er i alle fall mange hos meg ;)

Topp