Kjøpe trafikk til nettside!

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg driver og planlegger å starte en nettside nå.
Jeg vil ha en knall start på siden. Få mange besøkende.
Legge ut annonser og gode artikler.

Jeg kontaktet en som kan skaffe meg 10.000 besøkende for kun 1.000,-
Han kunne skaffe alle de besøkede på et par dager.

Alle besøkende er norske fikk jeg beskjed om.

Mine spørsmål er:
1. Hva tenker dere om å kjøpe trafikk på den måten?
2. Er det en god plan å handle trafikk på den måten?
3. Er det greit å bruke 1.000,- i måneden i et år for 12.000,-
Også få tilsammen 120 tusen besøkende på siden i et år.
4. Siden går mye opp i verdi vis man har stor trafikk på siden + vis man tjener penger på den.

Tusen takk for alle svar! :)

- Martin

hvaer

Medlem
1. Hva tenker dere om å kjøpe trafikk på den måten?
- Se flippflopp sitt svar.
2. Er det en god plan å handle trafikk på den måten?
- Nei, ikke når man vet hvor salig enkelt det er å skaffe seg trafikk. Og ihvertfall ikke om trafikken høyst sannsynlig er fake.
3. Er det greit å bruke 1.000,- i måneden i et år for 12.000,-
- Hvis man tjener tilbake det man har brukt, så er jo det ok. Det finnes jo også tilfeller hvor det er helt greit å tape penger, som en del av en PR-strategi. Men, om det mot formodning skulle være lønnsomt for deg, så er det selvsagt greit.
4. Siden går mye opp i verdi vis man har stor trafikk på siden + vis man tjener penger på den.
- Trafikken på en side betyr ikke så mye, så lenge man ikke tjener penger. Men, er målet ditt å selge siden? Det er nemlig eneste grunn til at man skal bry seg om verdien på en side.

Kassimaja

Geocacher
Hvorfor vil du ha de besøkende. Om det kun er for å ha en statistikk å vise til så er det sikkert kult, men hvis du skal ha trafikk som konverterer så må du passe på at du faktisk får hva du betaler for.

Jeg kjøper selv trafikk til en av sidene mine, men jeg har oppdaget at jo mindre trafikk jeg kjøper, jo bedre konverterer hver enkelt besøkende. Pass i alle fall på atr det er unike besøkende du kjøper og spor all trafikk på siden og ikke godta dårlige unnskyldninger hvis du ikke får den trafikken du har blitt lovet

Dag Frogner

Supermedlem
De besøkende du får der er ikke verdt noe som helst.

Og hvis du tenker å kjøpe besøkende for å ha fin statistikk å vise til den dagen du skal selge annonser, tipper jeg du får en del spørsmål når de som har annonsene ikke får et eneste salg selvom du har tusenvis av besøkende hver dag.

Martin R

Medlem
Tusen takk for svar alle sammen! :)

Da skal jeg prøve å kjøpe litt trafikk på starten for å se hvordan det fungerer og se om jeg får mange sidevisninger og hvor rask levering det er.
Noen som vet om noen som selger norsk trafikk for en biilig penge?

Kassimaja

Geocacher
Norsk trafikk er aldri billig. Trafikk fra India er billig og i tillegg konverterer den elendig i motsetning til norsk trafikk.

Hva vil du at trafikken du kjøper skal gjøre? Klikke seg ut med en gang eller klikke seg videre inn på siden din/konvertere?

Hvilken type side er det snakk om? Den enkleste måten å skaffe seg trafikk på er ved å kjøpe linker eller sette opp klikkampanjer hos google eller andre

Martin R

Medlem
Norsk trafikk er aldri billig. Trafikk fra India er billig og i tillegg konverterer den elendig i motsetning til norsk trafikk.

Hva vil du at trafikken du kjøper skal gjøre? Klikke seg ut med en gang eller klikke seg videre inn på siden din/konvertere?

Hvilken type side er det snakk om? Den enkleste måten å skaffe seg trafikk på er ved å kjøpe linker eller sette opp klikkampanjer hos google eller andre

Hei,

Jeg vil ha trafikk der mine lesere kan gå inn og lese artiklene som er på siden.
Jeg vil at leserne kan være på siden ikke at de kun ser på forsiden og logger ut med en gang.

Vis jeg beregner rundt 1.000,- i starten på trafikk, får jeg egentlig noe trafikk for den prisen?
Jeg tenkte på er det ikke mulighet for å handle trafikk hos trafikk selgere som selger norsk trafikk. Ekte norske folk som blir på siden og kan titte på artikler. Er vel ingen vits i å betale for utlanske lesere som ikke skjønner noe av hva som står på siden. Det gjør jo at statistikken blir bra, men annonsørene liker jo ikke det. Kanskje jeg skal teste ut klikk kampanje hos google, facebook eller for eksempel. Liveads der kan man legge ut en banner også skrive hvor mye man har som budsjett. Hva tenker dere om det? Er det en mulighet?

- Martin

Kassimaja

Geocacher
Det er nok det beste. Da kan du spisse kampanjen din slik at bare dem som er interessert klikker seg inn. Hvis du kjøper trafikk får du vilkårlig og kanskje også falsk trafikk og da er det mye lettere at dem bare klikker seg videre

Erlend

Medlem
Hei,

Jeg vil ha trafikk der mine lesere kan gå inn og lese artiklene som er på siden.
Jeg vil at leserne kan være på siden ikke at de kun ser på forsiden og logger ut med en gang.

- Martin

Hva er vitsen med at folk bare skal komme inn å lese artikler? Har du ikke tenkt å tjene penger? Målet må jo være at de besøkende skal gi deg inntekt!

Martin R

Medlem
Erlend, planene er jo så klart at mine lesere skal lese artikler også klikke på annonser.
Jeg har så klart tenkt til å tjene penger. Lager ikke siden bare for å tjene penger gjør det siden jeg liker å holde på med det. Det er en bonus vis jeg tjener penger.

Travellingman

Nettgrunder
Glem alle planer om å kjøpe trafikk! Du må lære deg å være tålmodig og tenke langsiktig, kjøpe trafikk er på ditt stadium å kaste penger ut av vinduet, har du råd til det?

Glem alle planer om å kjøpe trafikk! Du må lære deg å være tålmodig og tenke langsiktig, kjøpe trafikk er på ditt stadium å kaste penger ut av vinduet, har du råd til det?

Den beste måten å kjøpe trafikk til et nettsted på, er å annonsere på en lokal nettside. For eksempel nettsiden til en lokalavis i nærheten, som har lavt besøkstall og lave priser. Kan være en god løsning hvis det er en lokal tjeneste eller en lokal blogg som skal markedsføres.

Da kommer ekte besøk, men tålmodighet betaler for seg først.

picxx

WF 09
For eksempel nettsiden til en lokalavis i nærheten, som har lavt besøkstall og lave priser.

Hvorfor annonsere på en lokal side med lavt besøkstall?
Hvis kriteriet er lavt besøkstall er det vel nesten bedre å selv opprette en lokal nettside hvor man kan annonsere gratis?

Topp