Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe fans Facebook

Msites Ltd

Livsnyter
Alt fungerer om man gjør det riktig - også facebook fanpages!

Nå ser det jo ut til at det ikke er snakk om noe "fake" medlemmer og tilfeldig tema disse ønsker hjelp til.
De ønsker rett og slett en som tar seg av å sørge for vekst av deres facebook fanpage! Det er en real jobb i seg selv å sørge for vekst av en fanpage! Så jeg forstår godt at de vil ha hjelp til dette.

@PAJ: Hva er din erfaringsbakgrunn på å si at facebook fanpages IKKE fungerer? Jeg synes kanskje at din påstand er litt ekstrem ved å si at de ikke fungerer i det hele tatt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
@PAJ: Hva er din erfaringsbakgrunn på å si at facebook fanpages IKKE fungerer? Jeg synes kanskje at din påstand er litt ekstrem ved å si at de ikke fungerer i det hele tatt.

Etter min erfaring fungerer fb-fanpages svært godt innenfor enkelte segmenter. Jeg har bl.a en fanpage for en av bloggene mine med veldig fin aktivitet. Poenget jeg prøver å formidle er at man ikke kan "trikse og fikse" med fans. Sosiale medier fungerer ikke på den måten. Veksten må komme naturlig. Folk må bli fans en fanpages fordi de ønsker det, fordi de tror de får noe ut av det eller fordi de synes gruppen er kul.

Hvis du kjøper 20.000 "fans" som bryr seg filla om gruppen din eller siden din, så er de 20.000 fans'ene i realiteten verdiløse.

NB! Det er ETT unntak. Hvis man selger produktet "jeg skaffer deg 20.000 fans i løpet av to uker" så er det veldig bra å fylle opp en gruppe med nettopp 20.000 falske fans for å etablere troverdighet. Men da imponerer du i realiteten ikke andre enn kjøpere av produktet "jeg skaffer deg 20.000 fans..."
 

picxx

Well-Known Member
NB! Det er ETT unntak. Hvis man selger produktet "jeg skaffer deg 20.000 fans i løpet av to uker" så er det veldig bra å fylle opp en gruppe med nettopp 20.000 falske fans for å etablere troverdighet.

Tror du misser litt av poenget.
Det er ikke snakk om "falske fans" på facebook, men reelle followers med relle kontoer.

Har du i det hele tatt lest den annonsen som ble oppgit i trådstart?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tror du misser litt av poenget.
Det er ikke snakk om "falske fans" på facebook, men reelle followers med relle kontoer

Om kontoene er reelle eller ikke, spiller jo ingen rolle. Poenget er at de ikke blir fans av "egen fri vilje". Jeg har en kunde som hele tiden gir bort fullstendig meningsløse premier til fb-fansa til bedriften han jobber i. Jeg prøver hele tiden å fortelle ham at med mindre folk blir medlem av gruppen pga produktene bedriften selger, så er de i praksis meningsløse "fans".

Han sitter og sier at "når vi har 1000 fans, så...". Så sier jeg: "Ja, hva skal du gjøre med de 1000 fansene dine? INGEN av de bryr seg jo filla om hva dere selger. Hva skal du gjøre?"

Dere må få det inn i hodet at sosiale medier ikke fungerer slik at man kan kjøpe seg til toppen. Tvert imot. Hvis man forsøker å kjøpe seg til toppen og blir "tatt", så er effekten av den negative PR'en det generer så massiv at det er game over for tiltaket deres innen sosiale medier for lange tider.
 

picxx

Well-Known Member
Saken er den at du(medlemmet) selv må bekrefte et fanmedlemskap, og da har du allerede fått ett incentive på at de faktisk er intressert i siden.

Tror neppe dette skjer ved at en gubbe i england drar rundt til vilkårlige hjem og truer alle familiemedlemmene med pistol til å bli medlem på fansiden din. Da snakker man jo om ganske unyttige medlemmer.
 

testdriver

Ha det bra..
Hvis man tilbyr noe attraktivt, så kan det jo definitivt gi avkastning å kjøpe fans, iom at ting havner på veggene til vennene deres. "X became a fan of Y" på 3 millioner vegger (20k*150) kan vel gi en flying start...
 

picxx

Well-Known Member
Hvis man tilbyr noe attraktivt, så kan det jo definitivt gi avkastning å kjøpe fans, iom at ting havner på veggene til vennene deres. "X became a fan of Y" på 3 millioner vegger (20k*150) kan vel gi en flying start...

Og legger man til at X faktisk selv har godtatt å bli fan på siden er det faktisk mere målrettet annonsering enn om man kjøper seg en banner på f.eks. VG.

Selvsagt, går man for "peterandre metoden" og skal konvertere 1:1 er ikke dette den riktige metoden.
 

Ståle

Medlem
Og fans som er blitt "kjøpt" i form av konkurranser el. vil ikke konvertere (fks i form av klikk) like bra som fans som ble fans fordi de faktisk er fan av produktet/siden/bedriften.

Men det betyr ikke at "kjøpte" fans ikke vil konvertere i det hele tatt, man trenger bare litt større volum.
 

Gaasehud

Medlem
peterandrej og picxx: Det er da allerede bevist at fake followers funker! Vikingene dro jo rundt og sa at folk skulle være kristne eller så drepte de dem. Og nå har jo kristendommen mange... ehm – fans. Men godt mulig de fleste av disse "bryr seg filla om produktet". Når jeg tenker meg om, er jeg i grunn ganske sikker på dette.

;)
 

picxx

Well-Known Member
Men godt mulig de fleste av disse "bryr seg filla om produktet". Når jeg tenker meg om, er jeg i grunn ganske sikker på dette.

;)

Religion (herunder kristendom) er faktisk noe av det som omsettes mest av, både online og offline ;)

Mekke noen kristne sider og selg kristne produkter og ferien er sikret (de bruker jo hverken penger på tobakk eller alkohol .. eller kondomer når jeg tenker meg om, så de er jo stinne i penger).
 

comichael

Medlem
Vikingene dro jo rundt og sa at folk skulle være kristne eller så drepte de dem.

Uhhm.. Var det ikke omvendt da?

Og nå har jo kristendommen mange... ehm – fans. Men godt mulig de fleste av disse "bryr seg filla om produktet".

Nydelig link mattisaas :) Og så bør de jo også få kred for tidenes beste salgsteknikk: "Kjøp dette her så kommer du til himmelen, nekt og du vil brenne i helvete".

Ontopic: Kunne tenke meg å høre fra/om folk som har testet ut dette. Tipper at de fleste brukerne på en eller annen måte er fake, og om det er ekte brukere vil de klikke på छिपाना for å skjule alle innlegg fra din FB-side. eller melde seg av som fan etter at de har fått sine 2 rupi.
 

Gaasehud

Medlem
Det var for å sette det litt på spissen, mht. diskusjonen mellom PA og picxx. :p

Men er enig med comichael i at de sikkert skjuler nyheter, melder seg av e.l. Om man velger å benytte seg av noe slikt er det vel for å briefe med stort tall – som kanskje skaffer deg flere medlemmer/tilhengere, men ellers tror jeg ikke de brukerne man kjøper seg har noen verdi.
 
Topp