Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe Adwords når du er nr 1 ved søk?

Ole Avranden

utvandret
En bedre strategi er vel å ta nr 2 på søk i tillegg ;)

Men Nr 1 + Adwords er vel blitt et spørsmål om nisje. Noen nisjer dynger jo Google ned med alt mulig annet nips og søl enn søkeresultatet. Der er det nok et poeng med kjøpte plasseringer i tillegg. Nisjer hvor søkeresultatet er "rent", så ville ikke jeg brukt penger på det. (Men nå er jeg heller ikke noen superbruker på Adwords...)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Inn i mitt hode skal man da vel helst oppdage begge og - for at det skal 'fremheve seriøsiteten'. Det sagt synes jeg det også kan være lurt å 'ranke' med en Adwords på side 2 når man ligger på side 1 med vanlig ranking..

Hm.. det ble litt rart - ranke med adwords...
 
A

aabbcc

Guest
Det kommer vel veldig an på. Det som teller er vel å få folk inn på siden, og om du ikke ville fått de adwordsbesøkende inn på siden din hvis du ikke annonserte så vil jeg si at det kan være lurt (forutsatt at du i snitt går i overskudd på besøk fra adwords). Om du for eksempel selger noe som veldig mange andre selger, og folk søker på produkt, for eksempel kredittkort. Men om det vil være slik at adwordsbesøkende kun er ute etter å finne din side så vil adwordsannonsen kun stjele treff fra gratisbesøkende som ellers ville funnet enkelt frem til siden din. Hvis jeg for eksempel søker etter qt systems i google så er jeg ute etter qt systems sine nettsider, og vil skrolle meg forbi eventuelle reklamer fra andre ting til jeg finner siden.

Når jeg søker etter elkjøp så ser jeg at de har gjort nettopp det - kjøpt den eneste reklamen som dukket opp hos meg samt at de har de øverste resultatene. Da taper de fort en tier når jeg av latskap trykker på adwordsreklamen... Dog kan det ha en konkurranseaspekt - de vil kanskje ikke at expert kjøper reklame over sin bedrift.

Tror jeg da :)

aabbcc
 
Topp