Travellingman
Nettgrunder
Kjøpte noen domener/nettside i fjor, kan jeg føre opp det som en utgift i mitt ENK?
Klart du kan føre det som en utgift. Om det er domener eller innhold har ikke noe å si.
Prisen har ikke noe å si (må bare trekkes fra over flere år hvis den koster mer enn 15000).
Men den tråden du peker til, bekrefter ikke den det jeg sier. Den konkluderer ikke heller. Mulig du har rett såklart, men hvor finner du info om at et domene blir del av et varelager?
Ok, er den uttalelsen bindende og offentlig, går det an å få se den?
Så spørs det vel hva domenet brukes til? hvis det er til ei nettside og ikke bare for å selge videre så har jo domenet forskj. betydning i virksomheten.
Kjøper du et domene med intensjon om å selge det videre, er domenet helt klart å definere som en hyllevare (en del av varelageret). En nettside (med domene) som du har for å drive inn annonseinntekter, men velger å selge på et tidspunkt, er likevel ikke å regne som en del av et varelager.
Slik som dette er det jeg og min regnskapsfører gjør det. Det er ikke godt nok å "vente og se hva det blir til". Man fører etter intensjonen.
For øvrig og ut fra en rekke andre tråder her på forumet, opprettet av brukere som stiller de mest banale spørsmål om regnskapsføring, fremstår det for meg som at mange tar noe for lett på regnskapsføringen. Regnskapsføring er et fag, som bør utføres av kyndig personell.