Kjøp av dedikert server

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om support ikke er viktig anbefaler jeg Leaseweb. Serverene deres er gode og raske. Men supporten deres er forferdelig og kan kategoriseres under mareritt.

Knut

Medlem
Om support ikke er viktig anbefaler jeg Leaseweb. Serverene deres er gode og raske. Men supporten deres er forferdelig og kan kategoriseres under mareritt.

Der har jeg en helt annen erfaring. Synes supporten deres er topp. Rask og effektiv. Tar sjelden mer enn 20 minutt fr jeg får svar og de setter igang nesten umiddelbart om de skal gjøre noe.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jupp, raske svar er vel ikke noe problem (så lenge det er innenfor business-tider, til tross for at de har en påstått 24/7 tjeneste. De blir like overrasket hver gang jeg sier jeg ikke har fått svar gjennom hele helgen). Det er det som står i svarene deres som har vært problemet.

Webforumet var nede i 6 dager pga av rot fra leaseweb sin side.

nag

Medlem
Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så hypp på å skaffe seg servere i statene. Mulig pris er ett argument, men dersom sidene er beregnet for norske besøkende så har man utrolig mye lengre pingtid for å gjøre en request over til statene i forhold til om serveren står fesk i oslo.

Det kan dere teste selv:

Skriv i komandolinje i windows (start -> kjør -> cmd -> "enter"

Bytt ut bindestrek med punktum (for å hindre at de blir lagret som linker her på forumet)
ping www-godaddy-com - t

og deretter

ping www-servetheworld-no - t

( - t betyr at det pinges til du stopper det selv. CTRL + Z)

Hos meg så ligger servethworld.no på ca 7 ms, mens godaddy ligger på ca 160 ms.

Om dette har stor praktisk betydning er selvsagt diskutabelt, men det er lenger responstid hvis man har serveren plassert langt unna brukeren. Vil man ha maksimal responstid i sidene sine, så plasser serveren nermest mulig brukeren.

Dette er mine høyst subjektive meninger :)

peterandrej

pensjonert moderator
jeg har en dedikert managed fra Serve The World. Godt fornøyd, betaler tusen kr i mnd ink mva.

Support er helt grei. Ingen telefonsupport trekker litt ned, men LIVEchat-funksjonen de har funker ganske bra.

Har ikke opplevd nedetid eller treg respons på serveren.

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har dedikert hos Gigahost som jeg ikke har behov for lenger fra i juli. Si fra hvis du er interessert i å overta for en gunstig pris frem til kontrakten min går ut.

Anders

Medlem
Hvilken "pakke" er det?

Leaseweb ligger ikke i statene men i Nederland vel? Leaseweb tar seg veldig godt betalt for support. Ved support uten egen supportavtale koster det 99 euro timen...

Topp